Webáruház marketing tippek a fiatalok eléréséhez

3

A mai fiatalok már teljesen másképp értékelik a marketinget, a reklámokat, mint az idősebb emberek. Ennek megfelelően, ha webáruházaddal, vállalkozásoddal meg akarod őket szólítani, akkor speciális marketing megoldásokat kell hozzá alkalmazni. Cikkünkben olyan tippeket, tanácsokat fogunk bemutatni, melyekkel ki lehet elégíteni a fiatal generáció igényeit, ki lehet használni a vásárlóerejüket.

Webáruház marketing tippek a fiatalok eléréséhez

Felhasználók által generált tartalom

A mai fiatalok azokkal a „reklámokkal” lehet megfogni a legkönnyebben, melyeket korábbi vásárlók, ügyfelek, vagy webshopoddal kapcsolatban nem lévő emberek készítenek. Az egyik ilyen lehetőséget, a vásárlói véleményeket korábban már kifejtettük bővebben.

A fiatalok már könnyebben átlátnak a fizetett reklámokon, és tudják, hogy nem biztos, hogy igaz, amit egy vállalkozás állít saját magáról. Ezzel szemben az olyan ajánlásokat keresik, melyeket független források készítenek, mivel nekik semmi okuk nincs arra, hogy elferdítsék az igazságot termékeidről, szolgáltatásaidról.

Ezt a vásárlók által generált tartalmat nem csak a webshopod felületén lehet megjeleníteni, hanem felhasználhatod marketing kampányaidhoz is, melyekkel a fiatalságot célzod meg.

Mobilbarát webáruház felület

A legnagyobb arányban természetesen a fiatalabb generációk használják okostelefonjukat internetezésre. Ennek megfelelően webáruházadnak mindenképpen mobilbarátnak, reszponzívnak kell lennie. Aki mobiljáról jut el először honlapodra, de nem tudja azt könnyen használni, nem biztos, hogy felkeres még egyszer számítógépről, inkább egyből továbbáll olyan webshopra, melyet okostelefonról is kényelmesen tud használni.

Ehhez a fejezethez tartozik közvetve, amit főleg nagyobb webshopok tudnak kihasználni, ha saját okostelefonos appal rendelkezik webshopod. Ez nagyban megkönnyíti a rendszeres vásárlók dolgát, akik így könnyebben, gyakrabban tudnak nálad vásárolni.

Inlfuencer marketing

Az influencer marketing magyar megfelelője a véleményvezér marketing, lényege, hogy termékeidet olyan személyek által reklámozod, akik befolyást gyakorolnak a potenciális vevőkre, és meg tudják győzni a vevőket arról, hogy megvásárolják termékeidet. Ez általában a nagyobb cégek, vállalkozások által használt lehetőség, mivel olyan influencert kell találni, akinek a véleményére sok ember figyel, amit nehéz lehet megfizetni.

Ha megfigyeljük a külföldi, de akár néhány magyar hírességek közösségi média oldalait, láthatjuk, hogy hányan említenek meg nagy márkákat, azok termékeit, szolgáltatásait. Ez a marketing része, amivel a követőik számára reklámozzák az adott termékeket.

Általában a divat és a szépségápolás területén alkalmazott megoldás ez a fajta marketing. A cél, hogy olyan hírességet találj, akinek a követői tábora hasonló, mint a céged célközönsége.

Gyors, pontos válaszadás

Ma már nem sokan hajlandók napokat, sőt, akár órákat várni arra, hogy egy kérdésüket megválaszold. A rohanó világnak, és a folyamatos internetelérésnek köszönhetően minél gyorsabban meg kell tudni válaszolni a felmerülő kérdéseket, mert a vásárló továbbáll.

Erre rengetek kiváló lehetőség van, lehetőség szerint minél többet kell alkalmazni belőlük. Ilyen lehetőségek az élő chat, folyamatos rendelkezésre állás email és telefonos kérdésekre, valamint a közösségi média kihasználása. A közösségi média nagyon fontos a fiatalok számára, nem elég, ha egy vállalkozás jelen van pl. Facebookon, ott aktívnak is kell lennie, a feltett kérdéseket minél gyorsabban meg kell válaszolni.

Nem csak a gyorsaság a fontos, hanem az is, hogy ne akard átverni velük az embereket, mivel a fiatalabb generáció átlát az ilyen trükkökön.

Hallgass rájuk

Az egyik legegyszerűbb módja a fiatalokat megszólító marketingnek, ha meghallgatod őket, és megfogadod tanácsaikat. A fiatalság minden probléma nélkül megmondja a véleményét bármilyen vállalkozásról, amit ki lehet használni. Nem csak a cégedet lehet fejleszteni a tanácsok, vélemények alapján, de a vásárlók is érezni fogják, hogy figyelsz a véleményükre, és próbálod úgy csinálni vállalkozásod, hogy minden igényüket kielégítse.

Egyéni szolgáltatások

Sok fiatal számára fontos, ha egyedi termékeket vásárolhat, vagy egyéni szolgáltatásokat tud igénybe venni. Ennek megfelelően törekedni kell arra, hogy az őket megcélzó cégek és az általuk alkalmazott marketing megoldások is ezeket helyezzék előtérbe.

Összefoglalás

A megszokott marketing trükkök közül a fiatalabb generáció eléréséhez már nem működik mindegyik. Ha fiatalokat akarsz megcélozni, akkor új, külön az ő igényeik alapján megtervezett marketing stratégiára lesz szükséged. Ha a cikkünkben bemutatott lehetőségeket megvalósítod, akkor garantáltan jobb esélyed lesz arra, hogy a fiatalság nálad vásároljon.

Vissza a listába!