Webáruház készítés: a webshop főoldalának kialakítása

5

A főoldal sok esetben egy webáruház leglátogatottabb oldala, az az oldal, amely a bizalom megteremtéséhez, a legtöbb eladáshoz vezet. Kialakítása nem egyszerű feladat, ha azt akarod, hogy minden egyes célnak megfeleljen.

Ha több száz vagy ezer terméket árulsz, több tíz kategóriába sorolva, akkor annyi terméket kell megjeleníteni, mely jól bemutatja, hogy mivel is foglalkozol, de nincs tőlük túlzsúfolva az oldal. Ha a megjelenített termékek mellé írsz egy rövid bemutatkozást magadról, bemutatsz néhány fő szolgáltatást (ingyenes szállítás, akciók stb.), megjeleníted az elérhetőségeket, akciókat, könnyen túlzsúfolt lehet a főoldalad, ami nem lesz jó megoldás, hiába található meg rajta minden.

Bejegyzésünkben olyan megoldásokat, tippeket fogunk bemutatni, melyekkel javítani lehet a főoldalt úgy, hogy az nem megy a hatékonyság rovására.

Átgondolt menü

A webáruház készítés egyik legelső lépése a menü megtervezése. A megfelelően kialakított menü a legfontosabb ahhoz, hogy a látogatók eligazodjanak webshopodon. Helyét tekintve általában felül egy sávban, vagy baloldalon felül egy oszlopban célszerű elhelyezni. Mivel ez a megszokott helye a menünek, itt fogják keresni az emberek. Ha a főoldal sok információt tartalmaz, akkor lehetőség van arra, hogy a menü görgetés után is mindig látható legyen.

Felépítését tekintve a fő kategóriákat célszerű kiemelni, minden mást egy lenyíló menü alá helyezni, hogy ne legyen túlságosan sok felesleges információval feltöltve.

Webáruház átgondolt menü felépítés

Mindig látható keresési mező

A webáruházak célja, hogy eladják a termékeket. Erre az egyik legjobb lehetőség, ha minden egyes oldalról lehet a termékek között keresni. Ehhez szükség van egy minden oldalon ugyanott található keresési mezőre. Ez a mező legyen kiemelve, és lehetőleg minél feljebb elhelyezve az oldalon (a menüsor felett, vagy minimálisan alatta), hogy aki belép a főoldalra, és nem böngészni szerezne, hanem célirányosan egy adott terméket keresni, akkor legyen rá lehetősége pillanatok alatt.

Ha lehetőséged van rá, akkor érdemes használni az automatikus szöveg kiegészítő funkciót. Ennek lényege az, hogy néhány betű begépelése után a rendszer automatikusan felajánlja azoknak a termékeknek a nevét, melyek a begépelt betűkkel kezdődnek, így a vásárló látni fogja a hasonló termékeket is, nem csak azt, amit keres.

Mindig látható keresési mező

A kosár megfelelő kialakítása

A kosár is pont olyan, mint a keresési mező: minden oldalon látszania kell, és ugyanazon a helyen kell lennie. Sütik használatával meg lehet oldani, hogy a rendszer megjegyezze a korábban kosárba tett termékeket ez bizonyos ideig.

Ez azért jó megoldás, mert ha valaki félbehagyja a vásárlást, akkor később, ha visszatér, onnan tudja folytatni, ahol abbahagyta. Ha van már néhány termék a kosarában, akkor az nem vész el. Hátránya, hogy a kosárban „tárolt” termékeket a készletből levonja a rendszer, ha sokan használják arra a kosarat, hogy ott gyűjtsék össze, ami érdekli őket, akkor az a készlet megjelenítésének pontatlanságához vezet.

A kosár megfelelő kialakítása

Elérhetőségek megjelenítése

Még mindig a kezdő oldal tetején járunk, ahol helyet kell szorítani a telefonszámnak, email címnek, esetlegesen a postai címnek is. Aki először jár webshopodban, keresi a megbízhatóság jeleit. Ha nem jelenítesz meg semmilyen elérhetőséget magadtól, nem fog nálad rendelni az új látogató, mert azt gondolja, hogy valamilyen átverésről lehet szó.

Elérhetőségek megjelenítése

Bannerek

A menü alatt jó megoldás lehet slidereket, bannereket elhelyezni. Ezek olyan képek és szövegek, melyek folyamatosan változnak. Különböző szolgáltatásokat, termékeket lehet megjeleníteni egy helyes segítségükkel. Kialakításuknál arra kell figyelni, hogy nem mindenki tud gyorsan olvasni, tehát ha automatikusan cserélődnek is a képek/szövegek, legyen lehetőség a megállításra.

Partnerek megjelenítése

Ha vannak cégednek, webáruházadnak olyan partnerei, akik híresek, megbízhatók, akkor az ő logójukat érdemes megjeleníteni a saját webshopod főoldalán is, mivel ez is bizalmat ébreszt a látogatókban.

Webáruház partnereinek megjelenítése

Akciók, kedvezmények rész

Sokan várnak a vásárlással addig, amíg a kiszemelt termék le lesz árazva. Ha rendszeresen vannak kedvezményes, akciós termékek webshopodban, akkor célszerű egy saját blokkot, kategóriát kialakítani számukra, hogy akik ezeket keresik, egy helyen megtaláljanak minden ilyen akciót, ne kelljen több száz termék között keresgélniük.

Új termékek rész

Az akciók mellett az új termékeket is érdemes egy helyre összegyűjteni. A rendszeres látogatók, vásárolók nem biztos, hogy végig szeretnék nézni az összes terméket minden alkalommal, amikor újra webáruházadhoz látogatnak. Számukra érdemes egy helyen megjeleníteni azokat a termékeket, melyek újdonságok webshopodban.

Akciók, kedvezmények rész

Extra szolgáltatások

Ha olyan szolgáltatásaid vannak, melyekkel a konkurencia elé tudsz kerülni, azokat jelenítsd meg a webáruház főoldalán. Ilyen lehet például az ingyenes szállítás, a gyors szállítási idő, vagy a kedvező visszaküldési feltételek. Minél előbb a látogatók tudomására hozod ezeket, annál előbb meg tudod ragadni a figyelmüket.

Extra szolgáltatások megjelenítése a webáruházban

Élő chat funkció

Az élő chat funkcióval már foglalkoztunk korábbi cikkünkben. Lényege, hogy a látogatók egyből választ kapjanak esetleges kérdéseikre, ne kelljen megvárniuk az email vagy telefonos kommunikációval járó időt. Ha a webshopod minden oldalán van lehetőség chat beszélgetést indítani az ügyfélszolgálattal, akkor biztos lehetsz benne, hogy nem hagyják el a látogatók a webshopodat. Telefonos, emailes ügyintézés során nem ülnek végig a webshop előtt, és ha nem megfelelő gyorsasággal válaszolsz nekik, lehet, hogy nem is jönnek többet vissza.

Élő chat a webáruházban

Termékek, melyekből néhány van raktáron

Ha olyan termékeid vannak, melyekből az utolsó darabokat árulod, meg lehet őket jeleníteni a főoldalon. Ha az érdeklődők látják, hogy fogyóban van a kiszemelt termékük, gyorsabban döntenek a vásárlásról, nehogy lemaradjanak a jó lehetőségről. Ezt a viselkedést lehet kihasználni azzal, ha minél jobban látható helyen jeleníted meg a hasonló termékeket.

Minőség igazolásának megjelenítése

Ahogy mondtuk korábban is, az első benyomás nagyon fontos. Ez nem csak a webáruház designjára vonatkozik, hanem a termékekre, szolgáltatásokra is. Azokat a jellemzőket, melyekkel a konkurencia elé tudsz kerülni (pl. kiváló minőség, tartósság, olcsóság stb.), meg kell jeleníteni a főoldal tetején, hogy az először oda látogatók is lássák, miben jobbak a termékeid, mint a hasonló webshopok kínálata.

Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)

A GYIK-eket sokan keresik, amikor valamilyen problémába ütköznek, vagy csak információkat szeretnének megtudni egy webáruházról. Célszerű tehát a főoldalról linkelni erre a lapra. Nem kell a főoldal tetején, a fontos információk között megjeleníteni, de ennek ellenére legyen jól látható. Nem csak a látogatók dolgát, hanem a saját ügyfélszolgálatét is meg lehet vele könnyíteni, mivel kevesebb kérdés fog érkezni.

Reszponzív, mobilbarát webshop főoldala

Az előzőekben felsorolt tanácsok a nagy kijelzős kialakításra vonatkoznak. Jó esély van rá, hogy mégsem fog minden felkerülni a webáruház főoldalára, mert zsúfolt lesz a sok információtól. Ez a probléma fokozottan jelentkezik okostelefonok esetén.

Ma már szinte elengedhetetlen, hogy egy honlap, webáruház reszponzív legyen. Ha nem gondolsz a sok okostelefonos vásárlóra, nem fognak nálad vásárolni. A probléma, hogy egy telefon kijelzőjére biztosan csak néhány fér rá a felsorolt tanácsok közül.

Tanácsok reszponzív webáruház főoldalához:

  • Egyszerű navigáció
  • Jól látható keresési mező, lehetőleg automatikus szöveg kiegészítéssel
  • Mindig látható, de nemtolakodó Call to Action
  • Közösségi média linkek, ikonok
  • Figyelembe kell venni, hogy ujjal fogják használni
  • Olvashatóság: ne kelljen a látogatónak közelíteni, legyen olvasható a szöveg eredeti formájában
  • Minél kevesebb kattintással lehessen eljutni minden oldalra
  • Információk, leírások kattintás mögé rejtése. Ennek lényege, hogy nem az egész szöveget jeleníted meg, hanem csak akkor jön elő, ha a látogató az ikonra kattint, és eltűnik, ha nem kíváncsi már a részletekre.

Összefoglalás

A webáruházak főoldala az egyik, ha nem a legfontosabb oldal az egész honlapot tekintve. Ha nincs megfelelően megtervezve, akkor rengeteg látogatót, vásárlót veszíthetsz el miatta. Ha webáruház készítéskor megfogadod az itt felsorolt tanácsokat, akkor egy lépéssel közelebb kerülsz a jól működő, eladásokat generáló webáruházhoz.

Ha te is egy profittermelő webáruházat szeretnél, kérd ajánlatunkat!

Vissza a listába!