Webáruház üzemeltetés: A bankkártyás fizetés bemutatása

3

A bankkártyás fizetés a webáruházas tranzakciók egyik legelterjedtebb formája, az utánvétes fizetési mód mellett. Segítségével néhány másodperc alatt lehet egy webshop felületén kifizetni a megrendelni kívánt termékeket. Cikkünkben arról lesz szó, hogy a milyen előnyökhöz jutunk, ha webshopunkban is tudnak bankkártyával fizetni a vásárlók, hogy tudjuk megoldani ezt a fizetést, valamint arról, hogy működik az egész fizetési folyamat.

Webáruház üzemeltetés: A bankkártyás fizetés bemutatása

Általános tudnivalók

A bankkártyás fizetés célja, ahogy az egész webáruházé is, hogy a vásárlók minél könnyebben tudjanak vásárolni/fizetni webshopunkban. Ebbe beletartozik az is, hogy minél több fajta bankkártyával lehessen fizetni (dombornyomott, nem dombornyomott, Mastercard, Visa, Maestro stb.).

A bankkártyás fizetés előnyei webáruházak számára

Bizalom növelése

Az internetes vásárlás egyik velejárója, hogy a vásárlónak olyan cégekben kell megbíznia, melyről lehet, hogy 10 perce hallott először. Ezt a bizalmat tudjuk megteremteni/kialakítani a bankkártyás fizetéssel. Az ismeretlen webáruházban nem biztos, hogy megbízik az átlagos látogató, de a fizetést lebonyolító bankban igen. Ha látja, hogy megbízható bankkal, tranzakciós céggel vagyunk kapcsolatban, akkor tudni fogja, hogy nem átverni szeretnénk.

Eladások növelése

Nem mindenki szeret készpénzben, utánvéttel, vagy előre utalással fizetni, mivel mindegyiknek megvannak a hátrányai. A készpénzes fizetés esetén gondoskodni kell arról, hogy legyen elég pénz a vásárlónál (egy rendelés több tíz- vagy százezer forint is lehet), amit nem mindenki akar magánál tartani. Az előre utalás hasonló a bankkártyás fizetéshez, de több időt vesz igénybe, valamint manuálisan kell megadni, mennyit utalunk, hova stb.

Ezekkel szemben a bankkártyás fizetés egyszerű, minden egyes vásárlás esetén egyforma (ugyanazokat az adatokat kell megadni, bárkitől is vásárolunk). Ennek következtében olyanok is fognak webshopunkból vásárolni, akik a másik lehetőséget nem szeretik igénybe venni.

Versenyhelyzet

Az internetes vásárlás kompetitív terület. Törekedni kell arra, hogy a konkurencia elé kerüljünk, vagy ne maradjunk le tőlük. Ha a konkurens webáruházak közül még senki nem rendelkezik bankkártyás fizetéssel, akkor eléjük kerülhetünk. Ha már többen is rendelkeznek, akkor nem szabad lemaradnunk mögöttük.

A bankkártyás fizetés megoldása

Az első lépés, hogy szerződést kell kötnünk egy bankkal, vagy egy tranzakciót lebonyolító céggel, ahonnan cserébe hozzáférést kapunk egy online fizetési modulhoz, melyet összekötünk webshopunkkal. A biztonságot az garantálja, hogy a tranzakció a bankok regisztrált, dedikált szerverén bonyolódik le, a vásárlók a bizalmas információkat közvetlenül a bank oldalán adják meg, így a webáruház számára nem érhetők el. A fizetési folyamatot részletesebben bemutatjuk cikkünk egy későbbi fejezetében.

Választási lehetőségeink többek között:

Banki szerződéskötéssel:

  • OTP Bank
  • Unicredit Bank
  • CIB Bank
  • Kereskedelmi és Hitelbank (K&H)
  • Budapest Bank
  • FHB Bank

Banki szerződéskötés nélkül:

  • B-Payment (Borgun)
  • OTP SimplePay
  • Barion Smart Gateway (Barion Payment Zrt.)
  • Escalion
  • PayU

PayPal Premier/Üzleti számla

  • Nincs számlanyitási, havi, számlázási költség, kizárólag a pénzügyi tranzakciók után kell fizetni, a havi tranzakciók (havi forgalom) függvényében.

Szerződéskötés előtt kerülnek megállapításra azok a díjak, melyet fizetnünk kell a bankkártyás fizetésért az adott lebonyolító cégnek. Ezek a költségek egy egyszeri szerződéskötési díjból (ami általában 30-50.000 Ft közötti összeg között mozog), esetleges havidíjból, valamint tranzakciós díjból tevődnek össze.

Ezekre a díjakra nincsenek szabadon elérhető értékek (a PayPalt kivéve), a bankok/cégek a szerződés feltételeit minden esetben az adott webshopra egyénileg, általában webáruházunk várható forgalmának függvényében határozzák meg.

A szerződéskötés és a rendszer integrációjának ideje is bankonként, ügyfelenként változik, úgyhogy célszerű nem közvetlenül a webshop nyitás előttre hagyni a bankkártyás fizetési modult. Általánosságban elmondható, hogy az 1-2 hetes várakozási időtől akár 4-6 hétig is tarthat, mire a kapcsolatfelvételből működő rendszerünk lesz.

A fizetési folyamat

Ahogy írtuk a bevezetőben, a vásárlók a fizetéshez szükséges bizalmas adatokat a bank felületén adják meg, a webáruházak ezeket az adatokat nem látják. A folyamat lépései:

  1. A vásárló kiválasztja a termékeket, szolgáltatásokat a webshop felületén, összeállítja a kosarat és megkezdi a fizetést.
  2. A rendszer átirányítja a bank fizetőfelületére, ahol (biztonságos keretek között) megadja a fizetéshez szükséges adatokat (név, bankkártya szám, kártya lejárati idő, kártya ellenőrző száma).
  3. A bank ellenőrzi a megadott adatokat, ha helyesek, akkor ellenőrzi, hogy az adott kártyához tartozó számla rendelkezik-e elég pénzzel a tranzakció kielégítéséhez. A kapott eredményt továbbítja a webáruház felé.
  4. Az eredmény függvényében visszairányítja a vásárlót a webáruház egy lapjára. (Ha sikeres a tranzakció, akkor általában egy ezt jelző lapra, ha nem, akkor vissza a fizetés lapra.)

Egyéb szolgáltatások

A választott szolgáltatótól függően egyéb hasznos szolgáltatásokat is kaphatunk a bankkártyás/internetes fizetéshez kapcsolódóan. Ezek lehetnek többek között:

  • Visszaélés elleni védelem
  • Kártyaszám megjegyzése
  • Telefonos kereskedői ügyfélszolgálat
  • Email alapú IT támogatás
  • Ismétlődő fizetések, részletfizetések

Összefoglalás

A bankkártyás fizetési lehetőség kialakítása egyszerűen történhet, és számos előnnyel rendelkezik mind a vásárlók, mind a webáruház tulajdonosok számára: a webáruház tulajdonos azonnal megkapja a rendelés árát, a vásárló pedig egyszerűen, általában tranzakciós illeték megfizetése nélkül fizetheti ki a megrendelni kívánt termékeket. Ma már szinte elképzelhetetlen egy webáruház üzemeltetése anélkül, hogy lenne lehetőség bankkártyás fizetésre.

Kérje ingyenes ajánlatunkat webáruháza elkészítésére

Vissza a listába!