Webáruház eladásainak, bevételeinek növelése

5

Minden webáruház célja, hogy folyamatosan növelje eladásait, és ezáltal a bevételeit. Ennek megfelelően minden lehetőséget meg kell arra ragadni, melyek célja az eladások növelése. Cikkünkben ilyen lehetőségeket, megoldásokat fogunk bemutatni, melyek alkalmazásával Te is növelheted webshopod bevételeit.

Webáruház eladásainak, bevételeinek növelése

Reszponzív, mobilbarát webáruház

Az egyik legfontosabb, hogy webáruházad reszponzív legyen, és minden funkció egyszerűen használható legyen kis kijelzőkről, okostelefonokról. Ha a mobilról történő rendelés nem megy néhány kattintással, akkor az okostelefonos látogatók rendelés nélkül továbbállnak olyan webshophoz, ahonnan gyorsan, könnyen tudnak rendelni. A webshop mobilbaráttá alakítása gyakorlatilag kötelező, mivel az okostelefonok folyamatos elterjedése miatt a jövőben a mostaninál is többen fognak telefonról rendelni, így a nem optimalizált webáruházak folyamatosan bevételektől esnek el, amíg el nem végzik a szükséges átalakításokat.

Ha olyan webshopot szeretne, ahol megvalósíthatók a bemutatott tanácsok, keressen minket!

Korábbi vásárlók megcélzása

Sokan, amikor meghallják, hogy növelni kellene az eladásokat, akkor arra gondolnak, hogy új vásárlókat kell szerezni. Ez is egy megoldás, lesz is róla szó cikkünk későbbi részében, azonban könnyen lehet, hogy már van elég sok korábbi vásárlód, ügyfeled, csak nem használod ki a bennük rejlő lehetőségeket megfelelően. Aki már egyszer vásárolt nálad, azt nem kell újra webshopodhoz csábítani, hanem csak arra kell rávenni, hogy újra vásároljon.

Az új vásárlókkal ellentétben a korábbi vásárlók általában: több terméket vásárolnak egyszerre; szívesebben vásárolnak, mint akik először járnak a weboldalon; és minden egyes alkalommal, amikor megtekintik webshopod, még több bevételhez juttathatnak téged.

Kiváló lehetőség a korábbi vásárlóktól további bevételeket szerezni, ha webáruházas hűségprogramot indítasz. Erről a témáról az előző linken írtunk bővebben.

Új vásárlók szerzése

A korábbi vásárlók mellett természetesen új látogatókat, vásárlókat is kell szerezni, ha azt szeretnéd, hogy vállalkozásod folyamatosan növekedjen. Erre több megoldás is van. A hosszabb ideig tartó, de tartós eredményekkel járó keresőoptimalizálást ideális esetben a webshop elkészültével egy időben el kell kezdeni. Előnye, hogy nem kell konkrétan fizetni a látogatókért, és ha a webshopod a kulcsszavakra a Google keresési eredményi között az első között van, akkor rengeteg látogatót lehet vele szerezni.

Egy másik megoldás, ha fizetett hirdetéseket alkalmazol. Az egyik legnépszerűbb megoldás a nemrég megújult Google Ads, valamint a Facebook hirdetések is. A Google Ads az újításoknak köszönhetően még egyszerűbb teljesen kezdők, valamint kis- és középvállalkozások számára, mint elődje, a Google Adwords volt. Ezeknek a megoldásoknak a lényege, hogy meg tudsz adni szavakat, kifejezéseket, melyekre keresve megjeleníti hirdetéseidet a Google. Csak akkor kell fizetni, ha valaki rákattint a hirdetésre, és eljut webshopod, honlapod felületére. Ha megfelelően vannak megválasztva, beállítva ezek a kulcsszavak, akkor kizárólag olyan látogatókért fogsz fizetni, akik relevánsak vállalkozásod szempontjából, a te termékeidhez, szolgáltatásaidhoz hasonlókat keresnek.

Adott termékek kiemelt megjelenítése

Arra általában a legtöbb webshop figyel, hogy termékei kategóriákba legyenek sorolva, hogy a vásárlók könnyen megtalálják, amit akarnak. Vannak azonban olyan látogatók is, akik a webshopra érkezéskor nem tudják egyből, hogy pontosan mit is keresnek. Számukra jó megoldás néhány előre kiválasztott terméket megjeleníteni.

A termékek kiválasztásának több feltételei is lehetnek:

  • akciós termékek
  • legújabb termékek
  • legnépszerűbb termékek

A termékoldalak rendbetétele

Minél több információ áll a vásárlók rendelkezésére, annál szívesebben rendelnek belőlük. Két lehetőséged van: egyedi termékeket árulsz, vagy máshol is kapható termékkel kereskedsz. Mindkét esetben célszerű részletes bemutatót mellékelni a termékhez. Egyedi termékeknél esélye sincs az érdeklődőnek máshol megtalálni a szükséges információkat. Nem egyedi termékeknél egy egyszerű Google kereséssel találhat információkat a termékekről az érdeklődő, de ha már egyszer rátalált webshopodra, nem szabad lehetőséget adni arra, hogy vásárlás nélkül távozzon. Előfordulhat, hogy valaki máshol megtalálja a szükséges információkat, termékjellemzőket, majd visszatér hozzád rendelni, de könnyen lehet, hogy másik webshopra talál rá az információk keresésekor és onnan fog inkább rendelni.

Ha lehetőséged van rá, ne csak az általános leírásokat használd, amit mindenki más is, hanem emeld ki, hogy milyen előnyei vannak az adott termékeknek. A vásárlók gyakran arra kíváncsiak, hogy miért lesz nekik jó, milyen előnyökkel jár, ha megrendelik a terméket.

A termékek képei legyenek jó minőségűek, tükrözzék a valóságot, és mutassák be a termékek minden olyan részét, amely érdekelheti a vásárlókat. Rengeteget számít, ha a vásárló látja előre, hogy mit kap, ha megrendeli az adott terméket.

Fizetési és szállítási lehetőségek

Törekedni kell arra, hogy minél több fizetési és szállítási lehetőséggel állj a vásárlók rendelkezésére. Van, aki nem szeret bankkártyával fizetni, mások nem szeretnek utánvéttel. A szállításnál szintén: lesznek olyanok, akik házhoz kérik a csomagokat, mások csomagponton szeretnék átvenni a megrendelt termékeket, sőt, előfordulhat, hogy valaki a személyes, gyors átvételt preferálja. Minél több lehetősége van a vásárlónak webshopodban, annál nagyobb az esélye, hogy megtalálja a számára megfelelő megoldásokat.

Vásárlói vélemények megjelenítése

Nincs annál jobb ajánlás, amikor korábbi vásárlók értékelik kiváló termékeidet, szolgáltatásaidat. Ennek megfelelően kérj és jeleníts meg minél több vásárlói véleményt webáruházad felületén. A témáról az előző linken írtunk bővebben. Röviden a lényeg, hogy mindig valódi emberektől jöjjenek a vélemények, ne te találd ki őket, és lehetőleg névvel és képpel együtt legyenek megjelenítve, mivel ez elősegíti a bizalom kiépítését.

A vásárlási folyamat leegyszerűsítése

Amikor a vásárló a kosarába teszi a megvásárolni kívánt termékeket, minél hamarabb el szeretné intézni a megrendelésüket. Ha nem figyelsz oda a vásárlási, fizetési folyamat egyszerűségére, értékes eladásoktól eshetsz el. Minél kevesebb lépésben, minél gyorsabban lehessen rendelni webáruházadból, valamint ügyelj arra is, hogy csak a valóban szükséges információkat kelljen megadni. Minden, ami nem szükséges a rendelés feldolgozásához, kézbesítéséhez, növeli a vásárlás be nem fejezésének esélyét.

Kiváló megoldás, ha nem kötöd kötelező regisztrációhoz a vásárlásokat. Aki akar, tudjon regisztrálni webáruházadba, de enélkül is lehessen vásárolni, mivel sokan vannak, akik emiatt rendelés nélkül inkább továbbállnak.

Felülértékesítés (upsell)

A felülértékesítés lényege, hogy amikor a vásárló kinézett már egy terméket, akkor felajánlod neki annak egy jobb változatát, ami természetesen drágább, mint az eredeti termék. Amire figyelni kell ilyen esetben, hogy a drágább termék is tökéletesen megfeleljen a vásárló igényeinek.

Legjobban a számítástechnika és a szórakoztató elektronika területével lehet érzékeltetni a felülértékesítést. Amikor valaki kinéz egy TV-t magának, akkor lehet neki ajánlani ugyanannak a TV-nek az eggyel nagyobb méretű változatát. Vagy pl. számítógép, laptop esetén a 4GB memória helyett 8GB-t. Természetesen más területeken is működik az upsell megoldás, nem csak ezeken a területeken.

Kiegészítők, tartozékok eladása

Szintén jó megoldás, hogy a vásárló által kiválasztott termékekhez kiegészítőket, tartozékokat ajánlasz számukra. Laptophoz lehet pl. egeret, laptop táskát ajánlani, telefonhoz külső töltőt, monitorhoz kábelt stb. A lényeg, hogy lássa a vásárló, hogy a kiválasztott termékhez kapcsolódnak másik, hasznos kiegészítők is, melyeket webshopodban egyből meg is rendelhet a fő termékkel együtt.

Összefoglalás

Számos megoldás áll a webáruházak rendelkezésére, melyekkel növelni tudják az eladásokat, bevételeket. Lehetőség van mind új vásárlók, látogatók szerzésére, mind korábbi vásárlók újbóli rendelésének elősegítésére. Minél több megoldást valósítasz meg a bemutatott tanácsok közül, annál nagyobb esélyed lesz arra, hogy webshopodból kihozd a maximumot.

Vissza a listába!