A TikTok és a webáruház marketing

3

Ahogy a kereskedelem minden területén, úgy az online kereskedelem során is nagyon fontos a megfelelő marketing megoldások alkalmazása. Ebbe ma már kötelezően beletartoznak a különböző közösségi média platformok is, melyeken jelen kell lenni, melyeket használni kell. Hazánkban két olyan közösségi média platform volt eddig, melyek használata gyakorlatilag minden webshop számára előnyös, a Facebook és az Instagram. Egyre többen látják meg azonban a TikTokban rejlő lehetőségeket.

A TikTok és a webáruház marketing

Mi az a TikTok?

A TikTok egy olyan közösségi média oldal, amely a rövid videókra épül. Mivel ezeket a videókat nem tart sokáig megnézni (1-2 percesek általában), így egy felhasználó rengeteget meg tud belőlük nézni a szabadidejében, amikor a TikTokot használja.

Nagy előnye a TikToknak webáruházas szempontból, hogy a fiatalabb korosztály használja inkább, a fiataloknak szóló marketing pedig sokak számára nehézségeket szokott jelenteni. Pedig a fiatalok szinte minden webshop számára óriási lehetőségeket jelentenek. Gyakrabban vásárolnak az interneten, mint az idősebbek, és ha sikerül belőlük visszatérő vásárlót csinálni, akkor évekig, évtizedekig lehet tőlük bevételeket szerezni.

A TikTok ingyenes vállalkozások számára is, és rengeteg hasznos statisztikai, funkcióval rendelkezik, melyekkel átfogó képet lehet kapni a TikTok oldal eredményeiről, működéséről.

A közönség meghatározása

A webáruházas TikTok marketing fontos része a közönség meghatározása, ez ugyanis a statisztikai mutatót beállításánál szerepet kap már, valamint a megfelelő marketing stratégia kialakításában is szerepet játszik. A közönség persze mindenképpen fiatalokból fog állni, ennek megfelelően kell majd a marketing kampányt és magát a TikTok fiókot is felépíteni, menedzselni.

A TikTok kihívásai

Ahogy feljebb is írtuk, a TikTok videókra épül. Ha tehát webshopodat, vállalkozásodat szeretnéd itt népszerűsíteni, követőket akarsz szerezni, akkor videókat kell készítened. Ez elsőre ijesztőnek tűnhet, mert kezdőként általában sokkal nehezebb egy videót elkészíteni, mint pl. egy Facebook bejegyzést vagy Instagram képet feltölteni. Szerencsére kezdetben egy okostelefon szinte biztosan megfelelő lesz az első videók elkészítésére, nem kell plusz eszközökre beruházni.

TikTok videók készítése webshopként

Mégis megéri foglalkozni ezzel, videókat készíteni, mert a TikTokon minden eddiginél könnyebben lehet eljuttatni webáruházad hírnevét potenciális vásárlókhoz, köszönhetően a trendeknek és a „Neked” menüpontnak köszönhetően.

Az egyik legjobb megoldás sokak által megnézett videók készítésére, ha az éppen népszerű hashtageknek megfelelő videókat készítesz, és ezeket kötöd össze valamilyen formában webáruházaddal. Ezekben a népszerű témákban persze mindenki más is készíti a saját videóját, tehát a verseny is elég nagy, de az érdeklődés is, sokan gyakran akár 20-30 videót is megnéznek egymás után egy hashtag alapján.

A „Neked” menüpont esetén már nehezebb a helyzet, mert ezek a felhasználók szokásaihoz vannak igazítva. Ha ide szeretnél bekerülni, akkor az a cél, hogy minél jobb videókat készíts, melyeket az érdeklődők minél nagyobb százalékban végignéznek. Nem érdemes 7-8 perces videókat készíteni, különösen az elején, mert ezek nem lesznek népszerűek. Érdemes inkább 30-60 másodpercben gondolkodni, a mondandó minőségét nem szabad feláldozni, de a statisztikákat tekintve sokkal nagyobb az esélye annak, hogy egy 30 másodperces videót végignéz valaki, mint egy 7-8 perces videó esetén.

Hasznos, ha a videók végén megkéred valami azokat, akik megnézték azt. Általában ez úgy szokott működni, hogy a videók lájkolása, népszerűsítése, megosztása az, amire megkérik az emberek a közösségi médiában. Webshopként azonban van még egy fontos teendő, mégpedig a webshop és a vásárlások népszerűsítése.

Összefoglalás

A Facebook és az Instagram mellett hamarosan a TikTok lesz az a közösségi média oldal, mellyel webáruházaknak foglalkozniuk kell. A videók készítése nem olyan egyszerű, mint egy céges Facebook oldal karbantartása, de az eredmények nem maradnak el, ha foglalkozol céges TikTok oldaladdal.

Vissza a listába!