Webáruház bevételeinek növelése: a fizetés optimalizálása

4

A jól működő, profittermelő webáruházak ismertetője, hogy a webáruház minden része tudatosan van megtervezve és elkészítve. Sok webshop nem figyel rá, azonban nem maradhat ki az optimalizálásból a fizetési folyamat sem. Hiába jut el sok ember addig, hogy már fizetne webáruházadban, ha nem küldi el a rendelést, nem lesz bevételed belőle. Lássuk, hogyan lehet optimalizálni webáruházad fizetési folyamatát.

Webáruház bevételeinek növelése: a fizetés optimalizálása

Kerüld a plusz költségeket

Az egyik leggyakoribb probléma, hogy a termékoldalon a vásárló látja a termék árát, de amikor fizetni szeretne, akkor a termék ára ugyan nem változik, de azon felül még fizetni kell a szállításért, csomagolásért stb. Ezek közül a szállítás az, amire általában számítanak a vásárlók, mivel ma már szinte mindenki, aki az interneten vásárol, tisztában van azzal, hogy a szállítás plusz pénzbe kerül.

Ennek ellenére célszerű már a böngészési folyamat során jelezni a vásárlóknak, hogy mennyi lesz a várható szállítási díj, mekkora összeg felett van ingyenes szállítás, hogy ne fizetéskor szembesüljön a vásárló a magas díjjal.

Ne legyen kötelező a regisztráció

Nem csak a minél alacsonyabb plusz költségeket szeretik a vásárlók, hanem a minél gyorsabb fizetést is. Az egyik leggyakoribb probléma, hogy a webshopok a vásárlást regisztrációhoz kötik, ami sok embernek elveszi a kedvét a vásárlástól.

A regisztráció olyan plusz feladatokat követel meg a vásárlótól, mint a felhasználói név és jelszó kitalálása, a megadott e-mail cím megerősítése. Ez általában 5-10 perc alatt megoldható, azonban ez pont 5-10 perccel több, mint amit a legtöbb vásárló szánni szeretne rá, ugyanis nem ad a vásárláshoz semmi pluszt.

A kötelező regisztráció helyett jó megoldás, ha a vásárlás befejezése után felajánlod a regisztráció lehetőségét, így aki szeretne, tud regisztrálni. Ha valamilyen előnnyel is jár a profil létrehozása (pl. egyszerűbb garanciális ügyintézés, csomagkövetés, promóciók, kedvezmények stb.), akkor ezt célszerű a vásárlók tudomására hozni az opcionális regisztráció melletti helyen.

Egy oldalas fizetés

Szintén gyakori probléma, hogy a fizetési folyamat több oldalra van elosztva, ami olyan érzést kelt a vásárlókban, hogy rengeteg teendőjük van a rendelés leadásáig. Minél többen érzik így, annál többen fogják idő előtt abbahagyni a vásárlást.

A jó megoldás, ha a fizetés egy oldalas, amelynek alján a vásárló le is tudja adni a rendelést. Általában ez úgy szokott felépülni, hogy legfelül láthatók a termékek, alatta a szállítási és fizetési lehetőségek, adatok megadása (szállítási és számlázási adatok, plusz a bankkártyás fizetés), ellenőrzése és a rendelés leadása.

A fizetésre fordított idő nem biztos, hogy kevesebb lesz az egy oldalas megoldásnak köszönhetően, azonban a vásárlók úgy fogják érezni, hogy kevesebb teendőjük van, így kevesebben fognak rendelés nélkül továbbállni.

Optimalizált webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Kerüld a figyelemelterelést

Ha egy vásárló már eljutott addig, hogy fizetni szeretne, akkor ne próbálj neki eladni egyéb termékeket, hanem mindent annak kell alárendelni, hogy leadja a rendelését. Hiába irányítanád a vásárlókat a saját termékeidhez, akciókhoz, a webshopod egyéb oldalára, aki egyszer megszakítja a fizetést, nem biztos, hogy újra el fog jutni addig.

A fizetés során szükségük lehet a vásárlóknak segítségre is. Ilyenkor is törekedni kell arra, hogy a segítséget (pl. a szállítási, számlázási információk kitöltéséhez, vagy a bankkártyás fizetéshez) a fizetés oldalán találják meg.

Minél több szállítási, fizetési lehetőség

Manapság már az internetes vásárlók elvárják, hogy a webshopok rendelkezzenek az általuk preferált fizetési és szállítási lehetőségekkel. Ha nem találják meg a számukra megfelelő megoldásokat, akkor sokan lesznek, akik a kompromisszumok helyett inkább egy másik webshopból rendelnek.

A fizetési lehetőségek

Amennyiben lehetőséged van rá, a PayPal kivételével a másik három fizetési megoldás közül választhassanak a vásárlók. A PayPal is jó, ha megoldható, ugyanis egyre többen használják már hazánkban is, köszönhetően az olcsó tranzakciós díjaknak és a PayPal által nyújtott pénzvisszafizetési garanciának.

Az előreutalás a legegyszerűbb megoldás, hátránya, hogy plusz napokat tesz hozzá a szállítási időhöz, ugyanis a webáruháznak meg kell várnia, amíg beérkezik a rendelés összege, és csak utána küldi ki a csomagot.

Az utánvét a legnépszerűbb fizetési lehetőség, és a webáruházak túlnyomó többségénél választható is, azonban sokan vannak, akik elkövetik azt a hibát, hogy az utánvétes fizetés plusz költségekkel jár. Általában ez csak néhány száz forint, azonban ez olyan plusz költség, ami semmit nem tesz hozzá a rendelés értékéhez, csak pluszban kell kifizetni. Ennek megfelelően az utánvét legyen plusz költségektől mentes, mert különben lesznek, akik inkább megszakítják a fizetési folyamatot.

Bankkártyás fizetésnél tisztában kell lenni azzal, hogy ez a fajta fizetés megköveteli, hogy webshopod biztonságosnak látszódjon, és az is legyen, különben senki nem fogja használni, mivel nem fogják megadni bankkártyájuk adatait.

A szállítási lehetőségek

  • Házhoz szállítás
  • Csomagpont
  • Csomagautomata
  • Személyes átvétel

A szállítási lehetőségek kiválasztására mindig a szállítási és számlázási adatok megadása előtt legyen lehetőség, hogy ne forduljon az elő, hogy a vásárló kitölt minden szükséges adatot, majd a következő lépésben tudatod vele, hogy nincs is lehetőség az általa preferált szállítási lehetőség kiválasztására.

A legnépszerűbb webáruházas szállítási módszer a házhoz szállítás, amivel gyakorlatilag minden webshop rendelkezik. Szerencsére egyre több webáruház fektet hangsúlyt a csomagpontok, csomagautomaták alkalmazására is, ezeknél azonban figyelembe kell venni, hogy nem biztos, hogy lehetőség van utánvétes fizetésre.

Pl. előfordulhat egy automatánál csak átvenni tudja a vásárló a csomagot, fizetni nem lehet érte, de webáruházadban nincs lehetőség bankkártyával fizetni. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ilyen esetben a vásárlóknak kötelező előre utalniuk, ami megnöveli a szállítási időt.

A személyes átvétel általában olyan cégek esetén használt megoldás, melyek rendelkeznek üzlettel, bolttal, telephellyel, ahol át lehet venni a megrendelt terméket. A vásárlók nagy többségének nem lesz rá szüksége, de amennyiben webáruházad esetén megoldható, néhány vásárlónál jó pontokat lehet vele szerezni.

Véglegesítés előtti összesítő oldal

Mielőtt a vásárló véglegesíti, leadja rendelését, mindig láthassa egy összesítő oldalon a termékeket, az árakat, a megadott információkat, hogy le tudja azokat ellenőrizni. A vásárlók nagy része le fogja ellenőrizni mindenképpen a teljes rendelést a vásárlás véglegesítése előtt, azt kell megoldani, hogy ezt minél gyorsabban meg tudja tenni. Kiváló megoldás, ha a fizetés végén egy helyen látható minden információ, aminek ellenőrzése után egy kattintással leadható a rendelés.

Összefoglalás

A profittermelő webáruházak egyik ismertetője, hogy a webáruház egésze optimalizálva van, annak van alárendelve, hogy minél könnyebb, egyszerűbb legyen leadni egy rendelést. Ennek elengedhetetlen része a fizetés optimalizálása, egyszerűsítése, amit a cikkünkben bemutatott megoldások segítségével el lehet érni.

Profittermelő webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Vissza a listába!