Webáruház üzemeltetés: a vásárlás megköszönése

3

A webáruház üzemeltetés egyik alapszabálya, hogy olcsóbb, könnyebb egy korábbi vásárlót megtartani, mint egy újat szerezni helyette. Ennek megfelelően a webshopok számára rengeteg olyan lehetőség van, amivel tudják növelni a további vásárlás esélyét. Bejegyzésünkben ezek közül fogunk egyet bemutatni, a vásárlás, rendelés megköszönését.

Annak ellenére, hogy a webáruházból történő vásárlás során gyakran nem tudja a vásárló, hogy ki is adja el neki a termékeket, különböző megoldásokkal személyesebbé, barátibbá lehet tenni a kapcsolatot a vásárló és a cég, webshop között. Mivel a korábbi vásárlók kiváló lehetőséget nyújtanak arra, hogy elégedettség esetén rokonaiknak, barátaiknak, ismerőseiknek ajánlják az adott webshopot, így mindent el kell követni a kiváló vásárlói vélemény kialakításának érdekében.

Kézzel írott egyéni köszönőkártyák, levelek

Az egyik legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás a vásárlás megköszönésére egy kézzel írt levél. Természetesen nagy forgalmú webáruház esetén ez macerás lehet, de amíg maximum napi néhány tucat rendelés van, addig lehet időt szakítani a kártya elkészítésére.

A kézzel írott levelek előnye, hogy manapság, amikor mindenki e-mailben, telefonon, közösségi médián keresztül kommunikál másokkal, a kézzel írott, vásárlónként egyedi kártya azt jelenti a vásárló számára, hogy a webshop tulajdonosának minden vásárló, így ő is számít.

Ahhoz, hogy ki tudd hangsúlyozni, hogy egyedi köszönőlevélről van szó, a kézzel írás mellett kiváló lehetőség a vásárló nevének használata, valamint a rendelésének részleteinek megemlítése.

Ha nincs lehetőséged egyedi, kézzel írott levél elkészítésére, akkor készíthetsz üdvözlőkártyát, és azt mellékelheted a rendeléshez. Ez ugyan nem lesz egyedi, mivel mindenki ugyanolyan kártyát fog kapni, azonban megfelelő design mellett ez a kártya is képes arra, hogy hozzájáruljon a vásárlók pozitív véleményéhez.

Ajándék a csomagban

A következő lehetőség a vásárlás megköszönésére, ha valamilyen ajándékot küldesz a vásárlónak a termékek mellett. Mivel a szállítást mindenképpen el kell végezned, így csak annyi plusz pénzbe kerül ez, amennyi az ajándék értéke.

Gyakori megoldás különböző termékmintákat, vagy akár termékeket is küldeni a vásárlóknak. Ezek jó lehetőségek újdonságok bemutatására, így nem csak a vásárlás megköszönésére, hanem marketing szempontból is kiváló megoldások.

Nem kell drága termékekre gondolni ajándékként, az a lényeg, hogy olyan ajándékot kapjon a vásárló, amit valamire tud használni. Jó megoldás, ha nem mindenkinek ugyanolyan terméket küldesz ajándékba, hanem a korábbi vásárlások alapján választasz ki valami olyat, aminek valószínűleg örülne. Pl. hiába küldesz valakinek férfiak számára szán terméket, ha korábban csak női termékeket vásárolt. Valamint figyelj ara, hogy a rossz minőségű, raktáron ragadt termékek kiszórására ne ezt a megoldást alkalmazd, mivel azzal gyakran az ellentétes hatást fogod elérni.

Ajándék kupon, ingyenes szállítás

Ha nem tudod, hogy milyen terméket adj ajándékba az egyes vásárlóknak, ami biztosan megfelelő lesz számukra, akkor maradnak az olyan örökzöld megoldások, mint a kedvezményes következő vásárlás, vagy az ingyenes szállítás. Ezek mindig nagy sikernek örvendenek a vásárlók körében, mivel arra tudják felhasználni a kedvezményeket, amire csak szeretnék.

Amire figyelj oda ilyen esetekben, hogy két ilyen kedvezmény egyszerre ne legyen felhasználható (tehát ne legyen 10%-os árleszállítás és ingyenes szállítás is egyszerre), valamint jó megoldás határidőt szabni az egyes kedvezményekhez: pl. 15% kedvezmény a következő vásárlásból, ha 2 hónapon belül történik. Ez biztosítja, hogy felhasználás idején időn belül újra rendelni fog tőled az ügyfél, nem vár vele hónapokig, évekig.

Őszinte kommunikáció

Sokszor előfordul, hogy a vásárlási folyamat néhány vásárló számára problémával, nehézségekkel jár. Lehet, hogy rossz vagy megrongálódott terméket kap, a szokásosnál több ideig tart a kiszállítás stb., akkor sem szabad elfeledkezni a vásárlóról. Ha nem teszel semmit ilyen helyzetben a véleménye javítására, könnyen lehet, hogy soha többet nem fog tőled rendelni. Ha azonban őszintén megírod neki, hogy mi volt a probléma, milyen lépéseket tettél, hogy ez többet ne forduljon elő, nem biztos, hogy automatikusan megfeledkezik majd webshopodról, és a jövőben is lehet, hogy visszatér.

Ahogy a személyre szóló levélnél, itt is ügyelj arra, hogy az üzenet ne tűnjön automatizáltnak, és az adott vásárló által tapasztalt problémákra reagáljon, ne általánosságban.

Összefoglalás

Mivel egy webáruház vásárlót olcsóbb megtartani, mint újat szerezni, így minden lehetőséget meg kell ragadni arra, hogy aki vásárolt tőled, jó véleménnyel legyen webshopodról. Számos lehetőséged van arra, hogy a vásárló kedvében járj a vásárlás után, ha megfogadod tanácsainkat, akkor garantáltan több vásárló fog visszatérni hozzád, mint ha nem foglalkoznál ezzel a kérdéssel.

Vissza a listába!