A keresőmarketing fogalma, alkalmazása, használata

3

A keresőmarketing azokat a tevékenységeket, teendőket jelenti, melyek célja, hogy egy weboldal a Google-ben a lehető legtöbbször szerepeljen, a lehető legjobb helyeken. A keresőmarketinget két nagy csoportra bonthatjuk, a keresőoptimalizálásra (SEO) és a fizetett, kattintás alapú hirdetésekre.

A keresőmarketing fogalma, alkalmazása, használata

Miért fontos a keresőmarketing?

Az arányokat tekintve nagyon kevés olyan weboldal van, melyet úgy érnek el emberek, hogy fejből tudják a webcímet, vagy el van nekik mentve. A gyakori viselkedés az, hogy amikor egy internetező valamire kíváncsi, akkor beírja azt egy internetes keresőbe (ez általában a Google), és a találatok közül egyre vagy többre kattint. Ha nem foglalkozol a keresőmarketinggel, akkor a te weboldalad nem lesz ott a találatok első oldalán, így ezek az érdeklődők nem fognak rátalálni.

Keresőoptimalizálás, webshop készítés

A keresőmarketing alkalmazása

Kulcsszókutatás

A keresőmarketing mindkét csoportja kulcsszavak (lehetnek kifejezések is, ezeket írják be az emberek a keresőbe) alapján működik, így az első lépés mindenképpen a releváns, népszerű kulcsszavak meghatározása lesz. Ezt a folyamatot röviden kulcsszókutatásnak hívjuk. A cél, hogy a releváns kulcsszavakra minél előrébb legyen megtalálható az adott weboldal. Ezt a célt keresőmarketing két csoportja viszont már teljesen más módszerekkel próbálja elérni.

Az „ingyenes” keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás azokat a tevékenységeket jelenti, melyek segítségével a weboldal a természetes találati listában javítja a helyét. Maga a keresőoptimalizálás nem feltétlenül ingyenes, mert az elvégzett javításokért, optimalizálásokért általában fizetni kell, de amikor a természetes linkekre kattint valaki, akkor a kattintás után nem kell fizetni.

A keresőoptimalizálással kapcsolatos teendőket a weboldalon kell elvégezni, valamint a weboldal „erősségét” kell javítani, általában linképítés segítségével.

A fizetett hirdetések

A fizetett hirdetések a Google Ads hirdetéseket jelentik, ezek szintén a Google keresőben fognak megjelenni, a természetes találatok felett vagy alatt. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a fizetett hirdetések segítségével jobb helyeket lehet elérni, mint a legjobb természetes találat. Akkor miért nem csak a fizetett hirdetésekkel foglalkozik mindenki? A válasz egyszerű, minden kattintás után fizetni kell, gyakran nem is keveset.

A fizetett hirdetésekhez kapcsolódóan közvetve kell csak a weboldalon módosítani, optimalizálni, a fő teendők a Google Ads felületén történnek. Itt kell megadni a kulcsszavakat, elkészíteni a hirdetéseket, megadni a napi keretet, amit a hirdetésekre szánsz.

A Google Ads hirdetéseknél több tényezőtől is függ a kattintások ára, vannak olyan területek, ahol pár forint egy kattintás, ott viszont, ahol nagyobb a verseny, több száz forintot kell egy kattintás után fizetni.

Kinek kell foglalkozni a keresőmarketinggel?

A rövid válasz: szinte minden weboldal tulajdonosnak. Kivételt ez alól gyakorlatilag csak a világhírű márkák, gyártók képeznek, mindenki másnak fontos, hogy minél több látogatót tudjon szerezni a Google-ből.

Melyik a jobb, a keresőoptimalizálás vagy a fizetett hirdetések?

Ideális esetben mindkettőt kell alkalmazni egyszerre, de természetesen ezt nem mindenki engedheti meg magának. Aki minden egyes releváns keresésre meg szeretne jelenni a Google-ben, annak biztosan mindkét megoldást alkalmaznia kell, és mind a SEO, mind a hirdetések jelentős kiadásokkal fognak járni a számára.

Ha véges összegeket szeretnél csak keresőmarketingre költeni, akkor érdemes inkább a keresőoptimalizálást választani a kettő közül. A SEO hosszú távú eredményeket jelent, és akkor is hozza majd a látogatókat, amikor a kampányra már nem kell költeni. A fizetett hirdetések csak addig mennek, amíg fizetsz, utána azonnal megállnak.

Keresőoptimalizálás, webshop készítés

Vissza a listába!