2023-as e-kereskedelmi stratégiák, amiket alkalmaznod kell

3

Webshopot indítani manapság egy igen kedvező passzív és aktív jövedelmi forrásnak számít, attól függően, milyen tevékenységgel foglalkozol. Ezzel szemben nagyon nehéz gyakorlatban is tökéletesen alkalmazható webshop stratégiát használni a siker érdekében. Cikkünk segít abban, miként láss át a káoszon, és te is hasznát tudd venni a leírt stratégiáknak a webáruházad üzemeltetésekor, legyél kezdő vagy haladó, itt biztosan megtalálod, amit keresel.

2023-as e-kereskedelmi stratégiák, amiket alkalmaznod kell

Az e-kereskedelemről általánosságban

Az online térben történő kereskedelemnek számos előnyei és hátrányai vannak, viszont egy jól elgondolt, logikusan összeállított terv esetén fel tudunk készülni minden eshetőségre, mely legyen pozitív vagy negatív nem fog minket váratlanul érni. A webshop-ok többsége passzív jövedelemszerzés céljából valósul meg, mely azt jelenti, hogy bár fizikálisan nem dolgozunk adott pillanatban, mégis tudunk pénzt keresni, hiszen a vásárlók a webáruházunkban bármikor tudnak rendelni terméket vagy szolgáltatást, valamint ki is tudják fizetni azt. Ennek természetesen van aktív változata is, mely a háttérben zajlik, mint például az új termékek feltöltése, hirdetések elkészítése, ügyfelekkel való kapcsolattartás stb.

Konkrét stratégiák, melyeket építs be te is a webshopod működésébe

Hírlevél feliratkozásra való ösztönzés

Bármennyire is azt gondolja a vállalkozók zöme, hogy manapság lehanyatlóban van az e-mail marketing, ez szerencsére nem így van. Gondolj csak bele abba, amikor te is kapsz egy olyan hírlevelet, melyben egy régóta vágyott termék 50%-os kedvezménnyel kapható, te sem mondanál nemet. A webshop-ok esetében célszerű pop-upokat alkalmazni a hírlevélre történő feliratkozás népszerűsítése céljából. A pop-up nem más, mint egy felugró ablak, melyben ösztönzésre tudod bírni az oldallátogatót, jelen esetben a feliratkozásra. Állíts be szűrőt, hogy azoknak jelenjen meg ez a felhívás, akik már legalább 1 perce vannak az oldalon, kínálj mellé például egy 15%-os kedvezménykupont, amit fel tud használni a vásárláskor, amennyiben 1 hónapon belül leadja a rendelését. Pop-upként szerencsekereket is remekül lehet alkalmazni. Ennek lényege, aki pörget az kedvezményt vagy ajándékot kap. Az emberek többsége szeret játszani, tehát nagy valószínűséggel pörgetni fog, ahhoz pedig, hogy az övé lehessen a kedvezmény, meg kell adnia az e-mail címét. Tehát neked nyert ügyed van, hiszen minimális befektetéssel tudtál szerezni vásárlót a vállalkozásod számára.

Limitált idejű ajánlatok a kosárelhagyóknak

Ebben az esetben e-mailben értesítjük a vásárlót arról, miszerint elhagyta a kosarát a webáruházunkban, viszont a kosara vár rá. Az emlékeztetés mellett még megjutalmazzuk, mondjuk egy ingyenes szállítással, ha 24 órán belül befejezi a vásárlást. Erre viszont érdemes legalább még 1 e-mailt küldeni emlékeztetés céljából, annak érdekében, hogy biztosan ne felejtse el az egyedi kedvezményét. Akkor is érdemes számukra figyelemfelhívó levelet küldeni, ha a kosarában található termék akciós lett, ezzel is buzdítva a vásárlás befejezésére.

A legnépszerűbb termékek hirdetése

Te is estél már abba a hibába, hogy egyszerre szeretted volna az összes termékedet népszerűsíteni, ezért egyszerűen csak a webshopodat hirdetted? Sajnos ez nem jó taktika, mivel sokkal eredményesebbek azok a hirdetési módok, ahol a webáruház legnépszerűbb termékeire teszik a hirdetési hangsúlyt. Ekkor a leendő vásárlók láthatnak konkrét termékeket, melyből tudni fogják, mivel foglalkozik, illetve ha felkelti az érdeklődését, akkor tovább tud kattintani a webshopra. Ha itt szétnéz, akkor több mindent is beletehet a kosarába. Így máris konkrétabb hirdetést tudtál készíteni, mellyel növelheted a konverziót.

A vásárlás befejezésekor mini felmérés

Nem kell több oldalas kérdőívekre gondolni, viszont mindig hasznos egy vállalkozás számára, ha megtudja, honnan jöttek a vásárlói, ez különösen igaz egy webshop esetében. Ezért érdemes megkérdezni azt, aki már ténylegesen vásárolt, hol talált ránk. Ez neki csak egy válasz egy kérdésre, de neked rendkívül fontos információ. A válaszadásra lehet ösztönözni a következő vásárlásból nyújtott kedvezménnyel akár. A megszerzett információ azért fontos, mivel tudnod kell azt, milyen csatornákon kell erősítened a kommunikációdat, valamint hol hirdess többet, esetlegesen milyen csatornát hagyj el. Ezzel fejleszteni tudod a webáruházadat, illetve általa magasabb bevételre is szert tehetsz.

Ingyenes szállítás adott rendelési érték felett

Tudtad, hogy az emberek bármennyire is szeretnek online rendelni, sokszor előfordul velük, amennyiben túl drágának ítélik meg a szállítási költséget inkább nem rendelnek? Emiatt érdemes tájékoztatni a látogatókat, hogy mekkora rendelési összeg felett ingyenes számukra a kiszállítás. Ezzel növelni lehet az eladás értékét is, hiszen, ha például megegyezik az ingyenes szállításhoz szükséges összeg magával a szállítási költséggel, akkor inkább a vásárlók nagyobb része bele tesz még valamilyen terméket a kosarába, csak az ingyenes szállítás igénybevétele miatt. Ez a vásárlókban pozitív érzést kelt, hiszen szerintük nem fizettek valamiért feleslegesen. Fontos, az ingyenes szállítást minél több helyen szükséges kommunikálni, mind a webáruházadban, mind pedig a hirdetéseidben, ezáltal a leendő vásárló több fronton is találkozhat az ajánlatoddal.

Blogcikkek írása

A blogcikkek nem kizárólag csak SEO szempontból segítik a vállalkozásod organikus elérését, hanem bátran használhatod a termékeidet a cikkeidben. Ezt úgy hívjuk, beágyazott termékajánlás. Röviden ez azt jelenti, például ha arról írsz a blogodon mi okozhatja a fejfájást, ezt kiegészíted azzal, hogy nem feltétlenül kell a fájdalomcsillapító után nyúlnod, hanem a mi termékünkkel meg tudod azt szüntetni egyszerűen, gyógyszermentesen. Fontos a termékedről képet mutatni, melyről tovább tud kattintani és el tudja olvasni róla a számára releváns információkat. A kép mellett akár megadhatsz kattintható linket, például: a termékünket ide kattintva érheted el.

Összefoglalás

A webshop-ok esetében rendkívül nagy befolyásoló erővel bír az e-mail marketing. Emiatt célszerű ezeket alkalmazni a marketingstratégiánk során. Ne felejtsük el azonban a SEO-t (keresőoptimalizálás), vagy a fizetett hirdetéseket sem, hiszen ezek is hatalmas erővel bírnak az online térben. Az információk gyűjtése is fontos, hiszen a stratégiád megalkotásakor figyelembe kell venni: honnan jött a vásárló, milyen termékeket nézett meg stb. Az ingyenes szállítás pedig mindig egy jolly joker-ként működik a webshop-ok világában.

Vissza a listába!