Webáruházas ügyfélszolgálat dolgának megkönnyítése

2

Előző cikkünkben bemutattuk a lehetséges megoldásokat, ha webáruházad ügyfélszolgálatát szeretnéd kialakítani. Ebben a bejegyzésben arról lesz szó, hogy tudod csökkenteni a hozzájuk érkező panaszok számát, melyek azok a dolgok, amik a legtöbb panasszal járhatnak.

Webáruházas ügyfélszolgálat dolgának megkönnyítése

Szállítási problémák

A legtöbb panasz természetesen a szállítási folyamathoz köthető. A megrendelés után a vásárlók nem csak azt várják el, hogy a vállalt időn belül kézhez kapják a rendelt termékeket, hanem, hogy mindig tudják, éppen hol tart a szállítási folyamat. Erre a legjobb megoldás a csomagkövetés. Általában a futárszolgálat, mely a szállítást végzi, rendelkezik ilyen lehetőséggel. Lényege, hogy a vásárlók egy egyedi csomagszám alapján meg tudják mondani mindig, hogy éppen mi történik az elküldött csomaggal, így sokkal kevesebb vásárlói kérdés fog érkezni erről a vevőszolgálatba, mivel a vásárlók egyszerűen meg tudják nézni saját maguk.

Készlethiánnyal kapcsolatos problémák

Olyan termékek, melyek nincsenek raktáron, szintén sok kérdést vonhatnak maguk után. A legegyszerűbb megoldás, ha a vásárlók feliratkozhatnak egy adott termékre, melyből éppen nincs most raktáron egy darab sem, és a rendszer küld egy üzenetet nekik, ha újra megvásárolható. Ezzel megelőzhető az, hogy érdeklődők folyamatosan, akár hetente is érdeklődjenek egyes termékek iránt.

Nem megfelelő terméklapok

Az egyik legtöbb reklamáció akkor érkezik, ha a kézhez kapott termék nem olyan, ahogy a webshopban meg volt jelenítve. Törekedni kell arra, hogy a lehető legtöbb és legpontosabb információt tartalmazza a termékek oldala. Olyan leírásokat kell megadni, melyek a termékek minden részletét lefedik: méretek, anyagok stb. A leírások mellett a másik nagyon fontos dolog, a termékekhez mellékelt képek. A képeknek jó minőségűnek kell lenni, több szögből érdemes őket fényképezni, a színeket a valóságnak megfelelően kell tükrözniük.

Értékelések, vélemények hiánya

A korábbi vásárlók által hagyott vélemények jó lehetőséget biztosítanak arra, hogy a későbbi ügyfelek megtalálják a választ esetleges kérdéseikre. Ha látnak olyan hozzászólásokat, melyek részletesen bemutatják az adott termékeket, sokkal szívesebben rendelnek belőlük. Ezen megoldások segítségével a leendő vásárlók elvárásait olyan szintre lehet hozni, hogy később kevesebb csalódás érje őket, ami után panasszal élhetnek ügyfélszolgálatod felé.

Webshop működése, használhatósága

A termékek rendbetétele mellett fontos az is, hogy weboldalad könnyen használható legyen a látogatók számára. Ebbe beleszámít a könnyű navigáció, a mobilbarát webshop, ha rendelkezel fizikai bolttal is, annak elérhetőségeinek megjelenítése.

Általánosságban elmondható, hogy ezek lesznek azok a dolgok, melyek miatt legtöbben felkeresik ügyfélszolgálatod. Megfelelő kialakításuk segítségével viszont jelentősen csökkenthető a beérkező megkeresések száma, mellyel nem csak saját idődet tudod megspórolni, hanem elégedettebb vásárlókhoz is vezetnek, így mindenképpen érdemes őket megfontolni és alkalmazni.

Vissza a listába!