Mi a különbség a Facebook és Google hirdetések között?

3

Napjainkban, amikor az online eltöltött idő rendkívüli mértékeket ölt, nem szabad figyelmen kívül hagyni az online történő hirdetéseket. Bár lehet ugyanannyira hasznos egy offline hirdetés is, mint például egy óriásplakát vagy molinó, a legtöbb időt mégis a telefonunkba bújva töltjük, tehát itt tudják leginkább elérni a hirdetők a potenciális célcsoportjukat. A digitális térben a hirdetések abban segítik a cégedet, márkádat, hogy jobban megismerjék, könnyebben befolyásolhatod a vásárlási szokásait a felhasználónak, akár remarketing hirdetésekkel is megcélozhatod őket.

Mi a különbség a Facebook és Google hirdetések között?

Különbségek a Facebook és Google hirdetések között

Természetesen elmondható, hogy a Facebook és a Google között lényegi különbségek vannak a működésük tekintetében. Amíg előbbit, mint minden más social média platformot, azért látogatunk meg, hogy kommunikáljunk az ismerőseinkkel, fényképeket nézzünk vagy híreket olvassunk, tehát 3 szóban kifejezve közösségi életet éljünk és kikapcsolódjunk az online térben. Ezzel szemben a Google-t azért látogatjuk meg, hogy valaminek célzottan utánajárjunk, legyen az egy fogalom, helyszín vagy bármi más egyéb információ, melyet ki szeretnénk deríteni.

Abban az esetben viszont, ha megvizsgáljuk a fizetett hirdetések szempontjából, akkor a Google egy nagyon különleges platform. Hiszen ezen a felületen azoknak tudunk hirdetni, akik számára már felmerült valamilyen igény, például beírtak egy szót, kifejezést vagy mondatot, és erre keresik a választ/a megoldást, terméket vagy szolgáltatást. Ennek értelmében, ha mi itt hirdetünk, akkor nekünk az ott felmerült igényt szükséges kielégítenünk. Ez viszont egy adott pillanatban a potenciális vásárlóknak csupán néhány százaléka, kb. 5-7 %, mely azt eredményezi, hogy a fennmaradó több, mint 90% nem jár még abban a fázisban, hogy rákeressen egy adott kifejezésre, kulcsszóra, melyre mi hirdetünk. Ennek okán őket a Google Adsen nem vagy csak nagyon minimális szinten tudjuk elérni.

Ha jobban belegondolunk ebbe a helyzetbe, akkor tulajdonképpen a hirdetők ezért a pár százaléknyi közönségért versenyeznek, a többit figyelmen kívül hagyva. Megfigyelhető az is, hogy nagyon minimális közönségre összpontosul a nagy hirdetési költségkeret. Emiatt érdemes a hirdetések tekintetében a social média platformok irányába menni, mint például a Facebook. Amennyiben itt hirdetsz, elérheted a potenciális vásárlóidnak a fennmaradó kb. 90%-át, akik hiába vannak még egy megelőző státuszban részét képezhetik ennek a halmaznak.

Amire viszont érdemes kiemelkedő figyelmet fordítani az ilyen jellegű hirdetések esetében, az nem más, mint a kommunikáció, hiszen nem mindegy, hogy az ő számukra milyen módon, illetve mit kommunikálunk. Például nem feltétlenül kell az eladást, akár terméket vagy szolgáltatást erőltetni, hanem annak az előnyeit, az általa nyújtott problémák megoldását hirdessük számukra, melyekkel ők is azonosulni tudnak.

Webáruház, weboldal marketing

Melyiken hirdess ha webshopod van?

A marketingesek felé feltett top kérdések között szerepel az, hogy hol hirdessem a termékemet vagy szolgáltatásomat, Google-ön vagy Facebookon? A kérdés nem szimplán egy eldöntendő kérdés, hogy ez vagy az, hiszen ez annál sokkal komplexebb. Vannak olyan esetek is például, amikor mindkettőn megéri és kell is hirdetni ahhoz, hogy minél több emberhez eljussunk. A Google a világ legnagyobb keresőmotorja, ahol többek között display, dinamikus keresési, illetve remarketing stb. hirdetési kampányokat tudsz futtatni. Az első, tehát a display kampányok esetében képes, vagy videós hirdetéseket értünk, melyek leginkább a vizualitásra hatnak.

Ki lehet azt is választani, hogy milyen webhelyeken jelenjünk meg a hirdetéseinkkel, ez a szélesebb ügyfélkör elérésében lesz a segítségedre. A második, a dinamikus keresési hirdetéseknél pedig azokat tudod elérni, akik pontosan arra keresnek rá, amelyet te kínálsz. Ez esetben a Google keresési címek, valamint kifejezések alapján választ ki egy helyet az oldalon, ahol egy egyértelmű, releváns címsort hoz létre a hirdetéshez. Ezáltal könnyedén lehetséges a leendő vásárló elnavigálása a webshopra. Végül a remarketing kampányok esetében lehetőségünk nyílik arra, hogy azoknak hirdessünk, akikkel már valamilyen módon interakcióba léptünk. Segítségével, sokkal személyre szabottabb hirdetést tudunk eszközölni, hiszen tudjuk, hogy mi után érdeklődött. Alkalmazásával újra el tudjuk érni az ügyfeleinket, akik például kosárelhagyókat.

A Facebook hirdetések ezzel szemben a leggyakrabban hírfolyam stílusban jelennek meg, tehát egyből a felhasználó látja a feedjében. Emiatt hasonlít egy normál bejegyzésre, azzal a különbséggel, hogy jelölve van, hogy az egy fizetett hirdetés. Emellett természetesen van mód más jellegű Facebook hirdetések közzétételére is. Lehetőség van oldalsávban, hírfolyamban, mobil hírfolyamban, valamint történetben megjeleníteni hirdetést. Az ezen a platformon való hirdetést márka ismertség növelésére, új leadek generálására, webhely forgalom növelésére célszerű alkalmazni.

Ha webshoppal rendelkezünk, célszerű megvizsgálni azt, hogy az általunk kínált termék vagy szolgáltatásra hol lehet nagyobb kereslet. Például, ha elektronikai cikkeket értékesítünk online, akkor célszerű mindkét platformot figyelembe venni hirdetési szempontból, és megnézni, hogy hol teljesít jobban. Ezáltal optimálisan tudjuk elosztani a hirdetési büdzsét. Ezzel szemben ha autót értékesítünk akkor is jelen kell lenni mindkét helyen, viszont itt a költségkeret jelentős részét a Google hirdetésre kell hangsúlyozni, mivel ez egy nagyobb értékű termék, erre a potenciális vásárlók nagyobb része inkább rákeres a Google-ön. A hirdetések futtatása előtt figyelembe kell venni azt, hogy mi a célunk vele, ehhez mérten kell hirdetési helyet, valamint költési összeget párosítani.

Összefoglalás

Amíg a Google a keresési előzményeket használja fel, addig a Facebook a korábban begyűjtött, a felhasználó által begyűjtött információkat. Webshopok esetében nincs egy bevált módszer arra, hogy hol éri meg jobban hirdetni, hiszen sokszor egyik hozza magával a másikat, kiegészítik egymást. Javasoljuk, hogy minkét felületet próbáld ki, hogy a te webshopod számára, melyik a legideálisabb. Kezdd el Facebook hirdetésekkel, majd szépen lassan térj át a Google rendszerére is, így egyből megláthatod a kettő közötti különbséget, hogy melyik, mekkora forgalmat generál a számodra.

Webáruház, weboldal marketing

Vissza a listába!