Népszerű e-kereskedelmi és online marketing trendek 2024-ben

3

A trendek követése nagyon fontos, mivel tartani kell a lépést a technológia fejlődésével, valamint az ügyfelek keresletével egyaránt. Ebben a cikkünkben végignézzük a várható e-kereskedelmi trendeket a 2024-es évre.

Népszerű e-kereskedelmi és online marketing trendek 2024-ben

1. Hangalapú keresések növekedése.

Az otthoni okoseszközök, mint a Google és az Amazon által használt hangvezérelt keresések elterjedtebbek lesznek. Ez azt jelenti, hogy az eddiginél is nagyobb teret nyernek a kulcsszavak és a SEO, vagyis keresőoptimalizálás. Az ezen tevékenységre való összpontosítás tehát elengedhetetlen lesz. Otthonaikban egyre több család használja, ezért ez szükséges számításba venni.

2. Hűségprogramok alkalmazása

A hűségprogramok webshopokban történő alkalmazása egyértelműen javítják az ügyfélélményt. Ennek kulcsa a személyre szabásra történő minél nagyobb fókusz. 2024-re a pozitív ügyfélélményhez a személyre szabott ajánlatok kihagyhatatlanok. Ezekhez természetesen adatokra van szükség a vásárlóktól, de az AI is kihagyhatatlan lesz az ajánlatok összeállításánál. Ez a stratégia segít az ügyfelek megtartásában, valamint hogy ne a konkurenciához vásároljanak.

3. Social média platformokon való értékesítés

A legfőbb 3 platform, amit érdemes használni idén, az a TikTok, Instagram és a Facebook. Megnövekednek majd az alkalmazásokon belüli vásárlások, több vásárlást generáló tartalom jelenik meg, mellyel jelentős mértékben növelhető az értékesítés. Vannak olyan vásárlók, akik jobban szeretnek az alkalmazáson belül vásárolni, mint egy webshopra fellátogatni. Nyilván benne van annak a veszélye, hogy csak 1 dolgot vásárol, hiszen a webshop kialakításának köszönhetően vásárlásösztönző funkciók is helyet kapnak, de lehet, hogy ahhoz az emberhez soha nem jutottunk volna el, aki csak 1 terméket vásárolt. A cél a vásárlás, ha pedig elégedett volt bármikor újra megismételheti a vásárlást. A közösségi média ereje évről-évre növekvő tendenciát mutat, ezért nem szabad figyelmen kívül hagyni.

4. A gépi tanulás jelentősége növekszik

Ezek a technológiák lehetővé teszik a kereskedők számára a prediktív elemzéseket, termék ajánló algoritmusok, valamint az ügyfélszolgálati chatbotok segítségével a személyre szabott élmény nyújtását. Segítenek majd automatizálni a feladatokat, mint például a termékek kiajánlása, ügyfélszolgálat javítása. Lehetőséget nyújtanak a célzott ügyfélmarketing stratégiák megalkotására, optimalizálni tudják a készletgazdálkodást.

5. Quick Commerce és Livestream shopping

A Quick Commerce, vagyis más néven gyorskereskedelem, mint például az Amazon Prime Now, megváltoztatják a termékkiszállítás területét. Ezt a trendet az teszi szükségessé, hogy a fogyasztók egyre türelmetlenek, mindent azonnal akarnak, nem tudnak sokat várni 1-1 termék megérkezésére. Rendkívül fontossá vált nekik a gyorsaság.

6. Az egyes platformok eltérő célközönséget vonzanak

A generációk közötti szakadékok a social média platformok használatának terén is megfigyelhető, hiszen amíg a Z generáció van jelen túlzó többségben a TikTok-on, addig a Facebookon ők jelentősen alacsonyabb arányban vannak jelen. Ezzel szemben az Y-generáció szülötteit mindhárom jelentős platformon együttesen tudjuk elérni.

7. Környezettudatos kereskedelem

Mint tudjuk, az online rendelések nagy mértékű hulladék termelésével is jár, hiszen óvni kell a termék az esetleges külső behatásoktól, például sérülés, törés stb. Divatossá válik a fenntartható csomagolás alkalmazása a webshop értékesítésnél, valamint a szén-dioxid-semleges szállítás. Tehát a „zöld” lesz az új trend a csomagolásoknál webshop rendeléseknél.

Összefoglalás

Az e-kereskedelem rengeteg változáson esett át az évek alatt és fog is, hiszen az ehhez kapcsolódó trendek évről-évre változó tendenciát mutatnak, szinte minden évben más kap fókuszt. Az AI, vagyis a mesterséges intelligencia térnyerése nagyon fontos lesz a trendeknél, emiatt nem lehet kihagyni, de a környezetvédelem is kiemelkedő szerepet fog kapni. Ezek mellett ne felejtsük el a social média platformok fontosságát, hiszen ez sem hanyatlóban van, további funkciókat fejlesztve már alkalmazáson belüli vásárlások is elérhetőek lesznek széles körben. A vásárlásösztönzés sem megy ki soha a divatból, csupán minimálisan átalakul, figyelembe véve a fogyasztói igényeket. A mai vásárlói előnyben részesítik a gyors kiszállítást, valamint a személyre szabott ajánlatot meglétét. Ezeket webshop tulajdonosként semmiképpen se hagyjuk ki a 2024-es évünkből, hiszen jelentős értékű bevételtől lehet elesni abban az esetben, ha ezeket a trendeket nem tartjuk szem előtt, csupán sodródunk az árral.

Vissza a listába!