Hogyan szerezz hírlevél feliratkozókat?

3

A mai modern marketing megoldások mellett van, ami változatlanul sikeres a régi, megszokott lehetőségek közül is, ez pedig a hírlevél. A közösségi média kampányok, a Youtube videók, a fizetett hirdetések (pl. Google Adwords) mind jó lehetőségek arra, hogy új látogatókat, vásárlókat szerezz, azonban, hogy a lehetőségeket minél jobban ki tudd használni, szükséged lehet a hírlevélre.

Hogyan szerezz hírlevél feliratkozókat?

Sokan vannak, akik csak most indítják el webáruházukat, és egyáltalán nem foglalkoznak a hírlevéllel, mivel úgy gondolják, hogy nulláról indítani ma már szinte lehetetlen, ha nincs egy jól működő listád, nem lehet sikeres ezen a területen. Cikkünkben azt mutatjuk be, hogy ez miért nincs így, és milyen megoldásokkal tudsz egy e-mail listát nulláról felépíteni magadnak.

A hírlevél küldő rendszer

Az első lépés, hogy kiépítsd azt a rendszert, aminek segítségével a látogatók fel tudnak iratkozni, és később hírleveleket tudsz küldeni. Ehhez szükség lesz egy olyan rendszerre, ami a hírleveleket küldi (vannak külső, webáruházakba integrálható rendszerek, valamint a webshop készítők is rendelkezhetnek saját rendszerrel, amin keresztül ki lehet küldeni a leveleket). A másik dolog, ami kelleni fog, az a feliratkozó űrlap. Ebből lehet több is egy webshop felületén, amire figyelni kell, hogy a feliratkozási űrlap megfeleljen az új GDPR hírlevél szabályoknak.

Ha olyan webshopot szeretne, ami rendelkezik saját hírlevél küldő rendszerrel, keressen minket!

Miért érdemes csatlakozni?

A következő feladat, hogy meghatározd, miért lesz érdemes feliratkozni a felhasználóknak. Ha csak annyit közölsz velük, hogy „iratkozz fel”, akkor nem sokan fognak élni a lehetőséggel, mert senki nem szeret csak úgy értéktelen e-maileket kapni.

Ennek megfelelően ki kell találnod, hogy a saját webshopodat tekintve milyen okok miatt iratkozna fel az átlagos felhasználó, mit fog kapni az e-mail címének megadásáért cserébe. Erre a legjobb lehetőség, ha elkezdesz a vásárlók, látogatók fejével gondolkodni, és megpróbálod meghatározni, hogy milyen értékeket tudsz nekik nyújtani, mint webshop tulajdonos. A problémát az okozza, hogy olyan dolgokat kell találni, ami a vásárlónak érték, neked viszont akkora kiadás, ami megér egy hírlevél feliratkozót.

Néhány gyakori ajánlat:

  • Kuponok, kódok, kedvezmények, ingyenes szállítás
  • Ajándék termékek
  • Termékminta
  • Információ

Az első pont lényege, hogy a feliratkozó kap a következő rendelésére valamilyen formájú kedvezményt. Ezek közül azt érdemes alkalmazni, ami számodra a legjobban megéri. Könnyen lehet, hogy egy 1000 Ft-os kedvezmény a webshop számára jobb feltételekkel megoldható, ha a szállítási díjból jön le, mint ha a termékek árát csökkentené, a vásárló számára viszont mindegyik ugyanazt jelenti.

Az ajándék termék is mindig olyan legyen, amit a feliratkozó használni tud. Ha csak a nem túl sikeres termékeket akarod kisöpörni ezzel a megoldással, nem biztos, hogy elegendőnek bizonyulnak.

A termékminták közül az új, vagy különleges termékek mintái azok, amikkel a legnagyobb sikereket lehet elérni, mivel ezeknek van a legnagyobb értéke általában.

Az információ lehet sokféle, és általában függ a webshop témájától. Olyan dolgokra kell itt gondolni, mint az exkluzív cikkek, termékbemutatók, videók stb.

Ha kitaláltad, melyiket fogod ezek közül alkalmazni, akkor a következő lépés, hogy ezt a látogatók tudtára hozd.

Az ajánlatok megjelenítése

A kiválasztott ajánlatot minden olyan helyen jelenítsd be a látogatók számára, ahol feliratkozásra kéred őket, ahol feliratkozási lehetőség van. Ez természetesen fordítva is igaz, ahol találkozik a látogató az ajánlattal, egyből tudjon is feliratkozni. Erre több lehetőséged is van:

  • A feliratozó űrlap: Ha megnézed az általános feliratkozó űrlapokat, legtöbb csak a megszokott „név” és „e-mail cím” mezőket tartalmazza, nincs mellette, hogy miért érdemes feliratkozni. Ezt kerüld el, és jelenítsd meg, hogy miért éri meg csatlakozni listádhoz.
  • Közösségi média reklámok: Jó megoldás a feliratkozás népszerűsítésére, ha pl. Facebookon néha írsz róla egy-egy rövid bejegyzést. Itt is egyből mutasd be, milyen előnyei származnak a látogatónak a csatlakozásból.
  • Saját e-mail fiókod aláírása: Ide nem célszerű hosszú szöveget írni, elég, hogy „Csatlakozz hírlevelünkhöz, és kapsz 10% kedvezményt a következő vásárlásodból!”.
  • Felugró (pop-up) ablak: Egyre jobban elterjedő megoldás, hogy belépéskor (vagy a böngésző ablakának bezárása előtt) felugrik egy ablak valamilyen ajánlattal, információval. Az egyik ilyen ajánlat lehet a hírlevél-feliratkozás. Mivel ez a fajta megoldás sokak számára zavaró lehet, így célszerű minél lényegre törőbben fogalmazni ebben az esetben, és amennyire csak lehet, megkönnyíteni a feliratkozást.

A feliratkozók megtartása

Nem elég csak a feliratkozásra rávenni az embereket, el kell érni azt is, hogy később ne iratkozzanak le, miután kihasználták az ajánlatot, mivel akkor soha nem fogod tudni visszahozni azt a költséget, amit a feliratkozásért „fizettél” nekik. Mivel az új GDPR rendeletnek köszönhetően a leiratkozásnak is nagyon egyszerűen kell történnie, így nem tudod azt csinálni, hogy gyakorlatilag ellehetetleníted a leiratkozást, hogy ne lépjenek le az emberek.

A feliratkozók megtartására a legjobb megoldás, ha minőségi tartalommal töltöd meg a kiküldött hírleveleket. Azt kell elérni a kiküldött levelekkel, hogy a feliratkozottak szívesen olvassák őket, és ne úgy gondoljanak rájuk, mint „egy újabb szemetet kaptam valakitől”.

Összefoglalás

A cikkünkben bemutatott megoldások bonyolultnak hangozhatnak első olvasásra, azonban segítségükkel fel tudsz építeni egy hírlevelet. Mivel a megfelelően kivitelezett hírlevelek garantáltan pénzt hoznak a webshopok, vállalkozások számára, így mindenképpen érdemes foglalkozni a megvalósítással, akkor is, ha teljesen nulláról indulsz.

Vissza a listába!