A sikeres üzleti Facebook oldal működésének titkai
Biztosan nem ismeretlen számodra a Facebook platform, te is követsz embereket, cégeket, de vajon tudod-e, hogy miért kell üzleti oldalt működtetni, és miért nem elég, ha a privát profilodon osztasz meg információkat? Cikkünkben most a sikeres üzleti Facebook oldal működtetésének rejtelmeit mutatjuk be.
A Facebook, más néven Meta egy nagyon népszerű közösségi média platform a világon. Magyarországon is előszeretettel használják különböző célokra. Sokan viszont nincsenek azzal tisztában, hogy az ebben rejlő lehetőségeket miként tudják kihasználni. Nem elég csak posztolni és követőket szerezni, azt jól is kell csinálni, úgy, hogy minőségi követőket szerzel az oldaladnak. Ne dőlj be azoknak, akik követőket „árulnak”, soha ne vásárold meg őket, hiszen az csak önámítás, illetve mások átverése. Ez pedig rendkívül negatívan csenghet le az oldalad látogatójánál
Üzleti Facebook oldal
Nem, az üzleti Facebook oldal az nem a te privát, magánszemélyes oldalad, ezt fontos kihangsúlyozni. Az sem túl jó taktika, ha átállítod digitális tartalomkészítőre, mivel ezeket a regisztrációkat teljesen másként kezeli a platform algoritmusa, mint az üzleti oldalakat. A privát Facebook profilodról nem tudsz például hirdetni, és nem is érsz el annyi embert, teljesen más szerint működik az egyes esetekben az algoritmus. Számos előnye van az üzleti oldalnak, ilyen például hogyha jól építed fel mágnesként vonzzák a potenciális vásárlókat.
Emellett bizalmat is kelt, hiszen egy könnyedebb kommunikációt lehet folytatni ezen keresztül. Mindemellett pozitív hatással lehet a fizetett hirdetésekre is, illetve forgalmat terelhetsz a webshopodra. Ma már alapvető, hogy Facebook üzleti oldallal rendelkezzen egy vállalkozás. Figyelj oda, hogy ez az oldal minden releváns, aktuális információt tartalmazzon, legyen szó akár a nyitvatartásról, weboldal címedről vagy az elérhetőségeidről. Legyen minden naprakész és friss.
Hogyan lehet sikeres az üzleti oldaladat?
A folyamatos jelenlét elengedhetetlen, rendszeresen kell posztolni, ezáltal tudják a potenciális vásárlók, hogy működő cégről van szó. A rendszeres kommunikáció bizalmat ébreszt az emberekben, tudni fogják, nem hanyagolják el őket, akár egy felmerülő probléma esetén sem. Inspirálódni lehet és kell is más tartalomgyártóktól, akik hasonló témában mozognak mind te, viszont az ne felejtsd el, a másolás negatív hangvételű a potenciális vásárlóknak. Senki sem szereti a másolókat, akik mások helyett aratják le az úgynevezett babérokat. Mindig saját témával foglalkozz, nem baj, ha más is feldolgozta, de ugyanazt ne posztold mint más.
Heti 2-3 darab Facebook poszt az ideális, ezt már rendszeres tartalomgyártásnak hívhatjuk. Ne felejtsük el viszont a sztorikat sem, szívesebben fogyasztják őket a felhasználók, mivel gyorsan meg lehet őket nézni, reagálni rá. A legjobb, ha interakcióra készteted a nézőt, például felteszel egy kérdést, amire akár szabad szavas vagy választható opciókat javasolsz. Ezzel már megkezdődik a kommunikáció a cég és a leendő vásárló között. Mini piackutatásokra is kitűnő lehet, például milyen újdonságokat látnának szívesebben a webshopodban, milyen ajánlatnak örülnének a legjobban stb.
Tartalomnaptár
A tartalomnaptár nem más, mint egy előre megtervezett naptár, hogy mikor mit fogsz posztolni, nap, óra és perc szerint. Tippünk, hogy készíts te is tartalomnaptárat egy hónapra, vagy akár csak 2 hétre, ez jelentősen meg tudja könnyíteni a rendszeres posztolást. Próbálj mindig aktuális témákról posztolni, de ez természetesen a saját webshopod témájától is függ. Nézd meg, hogy az adott hónapban milyen világnap, események stb. van. Ezen köré könnyebben tudod fűzni a tartalomgyártást. Vedd számításba a célcsoportod problémáit, nehézségeit, ezekre javasolj megoldásokat, vagy akár termékeket, szolgáltatásokat.
Apró dolgok, amik jelentősek
Az üzleti oldalak esetében elcsépeltnek tűnhet, de olyan dolgokra is oda kell figyelni, mint például a profilkép és a borítókép. A profilképnek rendszerint a logót teszik ki, a borítókép esetében pedig derüljön ki az, hogy mivel foglalkozik a cég. Mindezt kreatívan, figyelemfelkeltően. Az első benyomás rendkívül fontos, a látogató itt fog veled először találkozni. Emellett a design is kiemelkedő szerepet játszik. Ez azt jelenti, hogy érdemes saját arculatot kialakítani, színekkel, betűtípusokkal, formákkal stb. Ezáltal fogják tudni azt a látogatók, a te oldaladra vagy posztodhoz tévedtek, mivel felismerik ezek alapján.
Összefoglalás
Az üzleti Facebook oldal egy hatékony, ingyenes eszköz arra, hogy a célcsoportoddal kommunikálj. Segítségével leadeket tudsz generálni, akiket később vásárlókká tudsz átkonvertálni. Ez viszont nem megy egyszerűen, munka befektetése nélkül. Rendszeren kell ahhoz tartalmat gyártanod, illetve posztolnod, hogy ismerjenek téged az emberek. Ne használj saját profilt a céges profil helyett. Tippünk, hogy kiegészítőként megoszthatod a saját, privát oldaladon a céges tartalmaidat, ezzel növelni tudod az elérést, valamint az interakciók számát. Figyelj oda mindig a tartalmaid minőségére, a helyesírásra, ne legyenek a kreatívok pixelesek. Ha még nincs Facebook üzleti profilod, kezdd el még ma!