Marketing kampány tervezése és ötletek webshopoknak

3

A webshopok számára fontos, hogy minél szélesebb körben ismerjék őket az emberek. Természetesen a potenciális vásárlókra célzunk elsősorban, viszont nagyon fontos esetükben a kampányok tervezése. Cikkünkben arról lesz szó hogy milyen ötletekkel tudod feldobni a kampányaidat webshopként, illetve röviden bemutatjuk a lépéseket is.

Egy új kampány tervezését és megvalósítását mindig nagy odafigyeléssel kell elvégezni. Az első annak megtervezése, milyen csatornákat választunk a kampányunk népszerűsítésére. Minden egyes lépés gondos tervezést igényel, mivel ezáltal jobb eredményeket tudunk elérni. Vegyük sorra a néhány szempontot, amikre mindenképpen oda kell figyelni. Természetes alapvető cél a leendő vásárlóknak a weboldalunkra történő elnavigálása, viszont ez koránt sem jelenti, hogy valóban vásárolni fog nálunk. Sokszor hangsúlyoztuk már, de az oldal betöltésének sebessége, logikus elrendezése nélkül nincs esély az eladásra. Ezek mellett a megfelelően összekomponált landing oldal kinézete, egyszerűsége, kezelhetősége még inkább fontos. A reklámozás során ügyeljünk a szöveg hitelességére, valamint arra, hogy ösztönzőleg hasson a vásárlásra.

Marketing kampány tervezése és ötletek webshopoknak

Kampánytervezés röviden

Legyen mindig célod az adott kampánnyal, hiszen aköré fogod fűzni az alkalmazandó eszközöket és csatornákat, ez a nulladik lépés. Ezután határozd meg a célközönségedet, hiszen figyelembe kell venned a velük való kommunikáció során a jellemzőiket és sajátosságaikat. Természetesen ne hagyjuk ki a vásárlási szokásaik tanulmányozását sem. Határozd meg a költségvetésedet, amit egy kampányra tudsz fordítani, eszerint oszd el az egyes területekre az adott összeget. A szöveg és a kreatív fogja meg először az érdeklődőt. A megfelelő kommunikáció kiválasztása a kulcs a sikerhez. Végül az elemzés az utolsó lépés, ebből rengeteg információt lehet felhasználni a következő kampánytervezés során, például mi volt, ami tetszett a célcsoportnak és mi volt az, ami kevésbé.

Mini kampányötletek webshopoknak

Vásárolj újra!

Az első vásárlás hozza magával a többit. Új vásárlót szerezni sajnos mindig nagyon költséges, viszont ha már sikerült behozni egy új vásárlót őt sokkal egyszerűbben tudod célozni ajánlatokkal, mint az újakat, akiket nem ismersz. Az, aki már egyszer legalább vásárolt nagy segítséget adott, hiszen tudjuk mit vásárolt, illetve milyen demográfiai jellemzőkkel rendelkezik. Egyszerűen újra célozhatók, akár buzdíthatjuk a következő vásárlásra is azzal, hogy kiegészítő terméket javaslunk neki akciós áron.

Örülünk, hogy itt vagy!

Ez a módszer a vásárlás pillanatában szólítja meg a vásárlót. Nagyon jó példa erre a kisebb értékű csokoládék, rágók stb. elhelyezése a kasszánál, hiszen amíg vár megnézi, hogy mik vannak azokon a polcokon és mivel nem nagy összegű termékekről beszélünk, ezért győz az impulzusvásárlás ereje. Ezért amikor már a kosár felületén jár a webshopon ajánljunk neki egy terméket, azokat figyelembe véve, amiket már a kosárba helyezett. Ezt pedig rendkívül alacsony áron kínáljuk bizonyos összegű vásárlás felett, ennek segítségével könnyen növelhető a kosárérték.

Inaktívból aktívat

Ez a módszer a már meglévő vásárlók aktiválására vonatkozik. Ha például volt egy vásárlód, aki a múlt hónapban rendelt tőled egy terméket, de azóta nem látogatta meg a webshopodat. A megcélzás legjobb módja a hírlevél kiküldése, viszont ne rögtön sales legyen az első, hanem kezdjük egyfajta bemelegítéssel. Ilyen lehet például a vásárlás értékelése, amennyiben leírja a véleményét a vásárlásról, akkor kupont kap, ami 7 napig felhasználható. Ezt nem érzi tolakodónak a vásárló, mivel nem kényszerítesz rá semmit, hanem megadod neki a választás lehetőségét. Ráadásul a kapott információkat fel tudod használni a későbbiekben a vállalkozásod fejlesztésére.

Csalitermék

Ennek a célja a vásárlás generálása, látogatóból vevővé válás. A szuper ereje a kampánynak az ellenállhatatlan ajánlatban rejlik. Ez gyakran az eladó számára akár veszteséges is lehet, de ezzel vásárlást tud elérni, amiből újabb vásárlások születhetnek. A lényege, hogy megalapozzunk vele egy hosszú távú vásárlást. Azok, akik éltek a csalitermékkel egyszerűen újra célozhatók további ajánlatokkal. A csalitermék a kezdetben lehet akár ingyenes termék, amit ki tud próbálni.

Nagyobb volumenű kampányötletek webáruházaknak

Versenyek

Az emberek természetükből adódóan szeretnek versenyezni, ezáltal könnyen és hatékonyan lehet ezzel a módszerrel közönséget toborozni a közösségi média platformokon. Lényegük a megosztásokban, vagy akár a megjelölésekben rejlik. Segítségével olyanok is megismerhetnek, akik még nem hallottak a márkádról. A versenyekkel továbbá információkat is tudsz gyűjteni a résztvevőkről, amiket később fel tudsz használni. Plusz tipp: alkalmazz a kampányodra egy egyedi hashtaget, ezzel még ütősebb eredményt tudsz elérni. Nem egyszerű ennek a megtervezése, mivel aprólékosan kell megtervezni minden egyes részletét, hogy érdekelje a potenciális vásárlókat.

Nyereményjáték szervezése

Egy jól kidolgozott nyereményjáték aranyat érhet, hiszen mindenki szereti az ajándékokat. Bár ez a legegyszerűbb eszköz, mégis nagyon oda kell rá figyelni, hiszen olyan nyereményt kell kínálni, ami felkelti a célcsoport figyelmét. Egyszerű a nevezés rá, és a nyertesek is véletlen sorrendben kerülnek kiválasztásra. Ennek segítségével új leadeket is tudsz gyűjteni, amiket a későbbiek során fel tudsz használni egy újabb kampány során. Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy mindenképpen kell hozzá játékszabályzat, mivel ez kötelező elemek ezeknek a játékoknak.

Összefoglalás

Mindig gondolkodj rendszerben, legfőképpen, hogyha kampánytervezésről van szó, hiszen abban rejlik a siker titka. A kampánytervezésre sokszor több napot, vagy akár hetet is érdemes szánni, mivel minél jobban ki van dolgozva, annál kisebb lesz a bukási esélye. A kampányaid lehetnek mini vagy akár nagyobb volumenűek, de váltogathatod is őket bizonyos időszakonként. Próbálj meg a kampánytervezéskor a célcsoportod fejével gondolkodni, ugyanis eladni nekik fogsz.

Vissza a listába!