A lead jelentése, szerepe a webshopok értékesítésében
A hangzatos marketing fogalmak részéhez érkeztünk, mely nem más, mint a lead generálás. Ez is egy olyan kulcsfontosságú tényező, mely jelentősen befolyásolhatja egy webáruháznak a működését, bevételét, valamint profitját.
A lead jelentése
Maga a lead nem más, mint egy olyan személy, aki érdeklődik a terméket vagy szolgáltatásod iránt, valamilyen módon interakcióba lépett veled. Tehát rövidek a leadek nem mások, mint az érdeklődők. Akkor beszélünk róla ténylegesen, ha megadta valamelyik elérhetőségét, például email cím, telefonszám stb.
A leadek fő- és altípusai
1. Érdeklődési kör:
- meleg lead: saját maguktól mutattak érdeklődést a terméked vagy szolgáltatásod iránt, önként adták meg az elérhetőségüket
- hideg lead: ebben az esetben te találsz rá az érdeklődőre, de keresed fel őt, abban a reményben, hogy vásárol majd tőled
2. Rendelkezésre álló adatok szerint:
- ismeretlen leadek: kevés adattal rendelkezel róluk, általában csak név és telefonszám
- jellemezhető leadek: a fenti információkon felül további információk is rendelkezésedre állnak, mint például munkahely, beosztás stb.
3. Leadek minősítésük alapján:
- marketing minősítésű leadek: érdeklődnek a márkás iránt, de maguktól még nem vették fel veled a kapcsolatot
- értékesítés szerinti leadek: elkezdték az úgynevezett vásárlói utat, kifejezték az érdeklődésüket irányodba
- vásárlói minősítésű leadek: már a vásárlás előtti szakaszban vannak, kipróbálták a terméked teszterét
Miért fontos a lead generálás?
A lead generálása röviden és tömören azért szükséges, hogy fenn tudja maradni a piacon, illetve bevételt tudj generálni. A cél a megfelelő emberek megtalálása valamilyen forrás felhasználásával. Ilyen lehet például egy Facebook, vagy Google Ads hirdetés.
Emellett alkalmazni szokták a márkanév erősítésére is, hiszen minél több ember szerez a cégedről tudomást, annál szélesebb körben ismerik meg a nevedet, ebből fakadóan több ügyfélre is tehetsz szert hosszabb távon. Értékes adatok szerzésére is kiváló módszer, mivel az információ hatalmas kincs napjainkban, ebből lehet rengeteget tanulni és fejlődni. Minél többet tudsz a célcsoportodról, annál könnyebben tudsz számukra értékesíteni.
Nem utolsó sorban pedig bevétel növelésére is használják, hiszen általa megtöbbszörözhető a bevétel. A leadek generálása általában a marketing, valamint a sales fúziójából jön létre. A marketing támogatja a salest, de nem egyenlő vele, mivel mindkettőnek más a feladata. Míg a sales a hideg, addig a marketing a meleg leadek megszerzésére fókuszál.
Leadek generálása a gyakorlatban
Eddig sorra vettük a fontosabb mozzanatokat, viszont most áthelyezzük a fókuszt a gyakorlatra. Leadeket leginkább tartalommarketinggel, közösségi médiával, keresőoptimalizálással, PPC hirdetésekkel és hideg kapcsolatfelvétellel tudsz létrehozni. Mindegyik esetében rendkívül fontos, hogy figyelembe vedd a célcsoportod igényeit, és szólítsd meg őket, helyezd a problémájuk megoldását a középpontba. Ha nem tudod hogyan állj neki az egyes stratégiák megvalósításának, fordulj hozzánk bizalommal, mi segítünk neked a leadek generálásában, hogy ne csak üres ígérgetéseket, hanem kézzel fogható eredményt kapj.
Összefoglalás
A leadek generálása nem egyszerű egyik iparágban sem, mivel annyira sok szolgáltató és termék előállító van, hogy nehezen találjuk meg a számunkra megfelelőt. Ennek kiküszöbölése érdekében emeld ki, hogy te miben vagy különb a versenytársadnál, helyezd erre a hangsúlyt a kommunikációdban és özönleni fognak az érdeklődők. A lényeg, hogy nem csak azzal tudsz érdeklődőket szerezni, hogy hívogatod az embereket, vagy üres emailekkel bombázod őket. Nagyon fontos, hogy leadekre szükség van, hiszen ezzel tudsz fennmaradni a piacon és tovább fejlődni, nem utolsó sorban pedig bevétel szempontjából sem mindegy mennyi érkezik be hozzád a hónap, vagy az év végén.