Az inbound marketing jelentése, eszközei webshopoknak

3

A marketingen belül számos stratégia kap helyet, ilyen például a nem túlságosan ismert inbound marketing. De hogy mi ez pontosan és hogyan tudod megfelelően alkalmazni webshop tulajdonosként azt megtudhatod cikkünkből.

Az inbound marketing jelentése, eszközei webshopoknak

Az inbound marketing jelentése

Az inbound szó egy angol kifejezés, nyersfordításban bevonzást jelent. Leginkább az angol kifejezést használjuk, mivel magyarra fordítva nem hangzik jól. Az inbound marketing során nem klasszikus reklámozás történik, hogy vegyék meg a termékünket, hanem értéket teremtünk a potenciális vásárló számára. Ezzel hívjuk fel a figyelmet magunkra és a vállalkozásunkra. Nem szabad viszont összekeverni a tartalommarketinggel, viszont ez az inbound marketing egyik alappillére, viszont nem csak erre támaszkodunk. Legfőbb elemeinek mondható a már említett tartalommarketing, az e-mail marketing, a keresőoptimalizálás, az aktív social média jelenlét, a közösségépítés, valamint a márkaépítés is.

A hosszú távú megtérülés

Az inbound marketing stratégiát nem egyik napról a másikra tudjuk felépíteni, hanem hosszú hónapok, akár évek lehetnek, mire beérik a gyümölcse. Ehhez rengeteg kitartásra, illetve befektetett munkaórára van szükség. Ha viszont az a bizonyos gyümölcs beérett, nincs megállás, rengeteg vásárlód lesz, kvázi ingyen. Azért írjuk, hogy majdnem ingyen, mert mire ezt felépíted, rengeteg munkaórát fektettél bele, ami viszont hosszú távon térül meg a számodra. Nem kell tartani attól, hogy addig a néhány hónapig vagy évig nem lesz semmilyen szemmel látható változás, hiszen lesz csak minimális, ami fokozatosan indul be. Tehát lehet, hogy az elkezdése után 1-2 hónappal csak 1 megrendelő, de évek után már havi 10-15 új megrendelésed lesz ennek köszönhetően. Ahhoz, hogy a nagy bumm megtörténjen, fél vagy 1 évvel mindenképp számolj, és akkor nem ér majd csalódás.

Outbound marketing

Amíg nincs konkrét megtérülése az inbound marketingednek, nyugodtan alkalmazd az outbound technikát. Ez egy rövidtávú stratégia, tehát teljesen ellentéte az inboundnak. Az outbound az úgynevezett hagyományos marketing stratégia, ebben az esetben direkt értékesítés történik, tehát egyértelmű, hogy termékértékesítés a cél, hiszen az van a központban.

A folyamat

1. lépésként meg kell alkotnod, az ideális célcsoportodat, vagyis a buyer personát. Írd le, milyen az ideális vásárlód, akár nagyon részletesen. A buyer persona kialakításában segítséget nyújt korábbi blogcikkünk.

2. lépésben végezz kutatást arról, hogy mik a célcsoportod legnagyobb problémái.

A 3. lépésben választ ki azt a néhány csatornát (1 vagy 2), ahol jelen leszel rendszeresen, legalább heti 2-3 alkalommal. Ilyen csatorna a Facebook, Instagram stb.

A 4. lépés során készítsd el a saját tartalom naptáradat, és aszerint haladj a tartalmak posztolásában. Ez annyit jelent, hogy 30 napra előre megírod, hogy mikor milyen tartalmat készítesz, milyen platformra. Ezzel jelentős mértékben csökkenteni tudod az alkotói válságot, hiszen nem kell azon gondolkodnod minden héten, hogy mit posztolj aznap.

5. az ingyenes csali anyag összeállítása. Ez azt jelenti, hogy készítesz egy teljesen ingyenesen letölthető anyagot, melyet az e-mail címük megadásával tudnak letölteni. Ez azért lehet hasznos számodra, hiszen ezáltal bővíteni tudod a címlistádat, de mégis értéket adsz át annak, aki letölti.

Végül az utolsó, 6. lépés a kampány összeállítása. Ha már az e-mail listád rendben van, megkezdheted a saját kampányodat létrehozni. Ennek segítségével utókövetést tudsz végrehajtani a feliratkozóid körében, személyre szóló ajánlatokkal tudod őket megszólítani.

Az inbound marketing eszközei

A teljesség igénye nélkül most bemutatjuk az inbound marketing eszközt, ezek közül bármelyiket megéri használni, de ne felejtsd el, hogy hosszú távon fogsz vele látható eredményt elérni:

  • Tartalommarketing: blogcikk írása, ezáltal részletesebben be tudjuk mutatni 1-1 termékünket
  • Keresőoptimalizálás (SEO): a honlap optimalizálása, ezáltal előrébb sorolnak minket a keresőmotorok
  • Közösségi média: posztok készítése, ennek segítségével közvetlen kapcsolatot tudunk kialakítani a potenciális vásárlókkal
  • Marketing automatizálás: e-mail kampányok létrehozása a már meglévő e-mail listára, személyre szabott ajánlatokat tudunk küldeni a feliratkozóknak
  • Landing page: feliratkozó oldal, ezeket rendszerint kampányokra hozzuk létre, ezeknek a célja a bizalomkeltés és a tényleges feliratkozás, majd a vásárlás
  • Webinárium és podcast: vizuális és audiovizuális tartalmak, melyek rendszerint edukatív jelleggel bírnak

Számos lehetséges eszköze van még az inbound marketingnek, de ezek azok, amelyeket a leggyakrabban használnak, és valóban jelentőséggel bírnak a vevőszerzés terén.

Összefoglalás

Röviden összefoglalva az inbound marketing nem más, mint egy marketing stratégia, melynek nem közvetlenül értékesítés a célja, hanem a megismertetés, edukáció. Az emberek többsége nem szereti a direkt értékesítést, mivel számukra az „tukmálásként” hat, akkor is ha érdeklődnek a termék után. Kitartónak kell lenni, ha ezt a módszert választjuk, mivel hosszú távon fog megtérül az a munka, melyet belefektettünk. Ezen stratégia kiváló webshop-ok számára, hiszem hosszú távol az automatizálás a cél, tehát a folyamatos értékesítés.

Vissza a listába!