A Google Display hirdetésekről lényegre törően

3

Biztosan te is hallottál már a Google Display hirdetésekről, de eddig még senki sem magyarázta el neked, hogy ez mi is pontosan. Vajon köze van a szimpla Google Ads hirdetésekhez, vagy ez teljesen más? Ezen kérdéskörök feltárásában segít neked cikkünk.

A Google Display hirdetésekről lényegre törően

Maga a Google Display hirdetés

Ma már elengedhetetlen az online hirdetések térnyerése, aki nem használja az eléggé le tud maradni a versenytársaihoz képest. Az online marketing eszközök tekintetében a leghatékonyabbnak a bannerek, valamint a display hirdetések tekinthetők. Ez azért lehet, mivel a legtöbb ember vizuális típus, és sokkal jobban megragadják a tekintetet, mint a szimpla szöveges tartalmak. Nevéből fakadóan természetesen köze van a Google rendszeréhez. Hasonlóan a keresési kampányokhoz ebben az esetben is kiválóan tudunk célozni, többek között nem, kor, földrajzi elhelyezkedés, téma, vagy akár kulcsszó szerint is. Segítségével rendkívül látványos kreatívokat tudunk megjeleníteni a célcsoportunk számára.

A leggyakrabban használt hirdetéstípusok

Elhoztuk nektek a 3 leggyakrabban használt hirdetési típusokat a Google Display tekintetében, vegyük is sorra őket:

  1. Adaptív hirdetések: Más néven hívhatjuk reszponzív hirdetéseknek is, melynek létrehozása részben automatikusan történik. Meg kell adnod egy képet, a logód, valamint némi szöveges tartalmat hozz. A Google ezt úgy variálja, ahogyan a legoptimálisabbnak tűnik számára, hogy a legjobb eredményt érhesd el a segítségével.
  2. Feltöltött képes hirdetések: Amennyiben úgy gondoljuk, hogy az adaptív hirdetési forma nem tudja számunkra a megfelelő minőséget produkálni, akkor egyedi képes hirdetéseket is fel tudunk tölteni. Ezek leehtnek jpg, gif, png vagy akár HTML5 kiterjesztésűek is.
  3. Gmail hirdetések: Ezek olyan kibontható formátumú hirdetések, melyek konkrétan a Gmail levelezőrendszerében jelennek meg. Videót, képet tartalmazhatnak, amire kattintva elnavigálja a kampány landing page-ére az érdeklődőt.

Google Display hirdetés méretek

Hasonlóan a Meta hirdetésekhez a Display esetében is hűek kell lennünk a méretekhez, ahhoz, hogy a legjobb eredményt érhessük el, és ne csak pénzt égessünk el feleslegesen. Mivel az egyes kiadó hirdetési helyek méretei eltérhetnek, ezért sok esetben más-más méretet kell alkalmaznunk. A legnépszerűbbek azonban a következők: 300x250, 320x50, 468x60, 728x90, 250x250, 200x200, 120x600, 160x600, 970x250, 300x600, 250x360, 980x120, 970x90. Az első szám jelöli a szélességet, a második pedig a magasságot. Érdemes több méretben is hirdetni, letesztelni melyik válik be a legjobban.

Hirdetési szabályok

Ismét visszautalva a Metára, ebben az esetben is vannak olyan szabályok a Google Display hirdetések esetében, melyeket szükséges betartani. Rájuk a Google Ads hirdetési irányelvek vonatkoznak, tehát a hirdetések útjára engedése előtt célszerű átolvasni a szabályokat. Mi most elhoztuk a legfontosabbakat. Fontos, mivel azon kívül, hogy nem engedi ki a Google a hirdetést, akár a hirdetési fiók felfüggesztésével is járhat ennek elmulasztása. Utóbbi esetben rengeteg adat, korábbi célzás, eredmények tűnthetnek el, melyek nagyon fontosak a bevétel növekedésének szempontjából.

1. A képek mérete

Mint ahogyan arról volt már szó a cikkben, a képek mérete nagyon fontos, pontosan akkorának kell lenni, mint a meghatározott. Emellett élesnek kell lenniük, nem lehetnek homályosak, ezen felül nem tartalmazhatnak olyan szöveget, mely nem elolvasható. Nem alkalmazhatóak az agresszív, villogó fények, mivel elvonhatják a figyelmet. Szimpla képes hirdetések esetében a jpg, jpeg, png vagy gif fájlformátumot használhatjuk, animáció esetén pedig csak a HTML5 kiterjesztéseket. Méretét tekintve nem lehet több, mint 150 Kb,, az adaptív hirdetésekben pedig legfeljebb 5120 Kb lehet. Az animált hirdetések 30 másodpercesek lehetnek maximum, ezzel szemben alkalmazhatóak végtelenítve. Flash animációkat viszont nem lehet használni.

2. Tartalom

A tartalomra vonatkozó szabályozás szerint, csak relevánsak mehetnek ki, tehát minden függjön össze mindennel. Nem tartalmazhatnak hamis, félrevezető információkat. A felnőtteknek szóló tartalmak is korlátozva vannak, közzé lehet tenni őket, ebben az esetben sokkal szigorúbb feltételekhez vannak kötve, mint a szimpla képes hirdetések.

A tervezés fontossága a hirdetések létrehozásánál

A stratégia kiemelten fontos ezen hirdetések esetében is, hiszen mindig pontosan meg kell határoznod, hogy kinek, mit, milyen célból szeretnél hirdetni. Olyan hirdetéshelyeket vásároljunk, melyekkel a valódi célcsoportunkhoz jutunk el. Mindenképpen tartalmazzon a hirdetés egy ellenállhatatlan ajánlatot, amire nem lehet nemet mondani. Ne felejtsük el ezen felül a kreatívon a logó használatát, végül a CTA gomb (call to action) is megfelelően kerüljön kiválasztásra, ami valóban cselekvésre ösztönzi a célcsoportunk tagját. Design tekintetében a landing page-nek, illetve a hirdetésnek meg kell egyeznie, hiszen így tudja a vásárló a fejében összekapcsolni, hogy valóban jó oldalon jár.

Összefoglalás

Röviden, annyira nem is nehéz ez a Google Display hirdetés. Mielőtt kiválasztod, hogy melyik típust használd, vizsgáld meg a célcsoportodat, melyikkel lehetséges őket a legkönnyebben elérni. Te kaptál már esetleg Gmail-ben hirdetést, amely úgy nézett ki, mint egy e-mail? Neked hogy tetszett? Számodra melyik az a hirdetési típusok közül, amely a legszimpatikusabb, és használnád is a hirdetéseid során? Figyelj oda a méretek, valamint a többi fontos Google hirdetési irányelvre, hiszen törlésre kerülhet a fiókod, ha nem tartod be a szabályokat. A tervezést se hagyjuk ki, hiszen az mindennek az alapja. Ha egy jól meghatározott stratégia mentén haladsz, akkor könnyebben elérheted a céljaidat.

Vissza a listába!