Hogyan javítsd webáruházad termékoldalainak konverzióját?

3

Rengeteg olyan webáruházzal találkozhatsz, melyeknél a termékoldalak szinte teljesen üresek, nem tartalmaznak mást, mint a termék nevét, árát és egy képet. Ezek a webáruházak valószínűleg nem túl sikeresek. A profittermelő webshopok ismertetője, hogy a termékoldalak az eladásokat elősegítésére vannak kialakítva, ami más néven a konverzió. Lássuk, hogyan lehet növelni egy webshop termékoldalainak konverzióját.

Hogyan javíts webáruházad termékoldalainak konverzióját?

Jól látható vásárlás gomb

Az egyik legfontosabb dolog, hogy amikor a látogató ránéz egy termékoldalra, egyből lássa, hogy tudja megvásárolni, kosárba tenni az adott terméket. Gyakori probléma, hogy a „kosárba” gomb beleolvad környezetébe, nincs egyértelműen kiemelve, vagy csak körül van véve olyan tartalommal, ami elvonja róla a figyelmet. Mivel a bevételek a vásárlásból lesznek, így a „kosárba” gomb kialakítására oda kell figyelni.

Egyedi, releváns termékleírások

Szintén gyakori probléma a termékleírások hiánya, vagy azok másolása. Nem csak a keresőoptimalizálást segítik elő a minőségi termékleírások, hanem a konverzióra is nagy hatással vannak.

Amikor valaki eljut webáruházad egyik termékének oldalára, akkor az valószínűleg azt jelenti, hogy a termék felkeltette az érdeklődését. Az érdeklődés azonban nem jelent automatikus vásárlást, legtöbb embernek szüksége lesz a termék jellemzőire, részleteire. Ennek megfelelően törekedni kell arra, hogy a termékek leírása az érdeklődők minden termékkel kapcsolatos kérdését megválaszolja.

Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy nem elég felsorolni a méreteket, színeket, hanem minden termékhez olyan leírást kell készíteni, ami részletesen jellemzi a terméket, bemutatja azokat az előnyöket, amiket az érdeklődőnek jelentene a termék megvásárlása.

Lehetőség szerint kerüld a szakkifejezéseket, szaknyelvet. Legtöbb webáruházban nem szakmabeliek, hanem átlagemberek vásárolnak, akik általában nincsenek tisztában az adott termék minden részletével, helyette inkább arra kíváncsiak, miért éri meg nekik megvásárolni azt, olyan nyelven, amit meg is értenek.

Ha nem készítesz részletes leírásokat, a vásárlók könnyen az interneten kereshetnek rá a részletekre. Ha másik webshop termékeinél találják meg a válaszokat kérdéseikre, könnyen lehet, hogy onnan fognak rendelni, és jönnek már vissza webáruházadhoz.

Profittermelő webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Minőségi képek, videók

A webáruházas vásárlás egyik nagy hátránya, hogy a vásárlók nem látják személyesen, nem tudják megfogni a kinézett termékeket. Ezt, ha kiküszöbölni nem is lehet, de a minőségi, részletes képekkel, videókkal biztosítani lehet azt, hogy a lehető legtöbb információval rendelkezzen a látogató a termékekről.

Legtöbb esetben a részletes termékleírás nem elég erre a feladatra, hiába van leírva minden információ pl. egy kanapéról, ha nem lát róla képeket a látogató, nem fogja megvásárolni.

A termékekhez feltöltött képeket legyenek kiváló minőségűek, lehessen látni rajtuk minden fontos részletet, tükrözzék a termék valódi színeit, kinézetét.

Oda kell figyelni még arra is, hogy minden termékhez a saját képét jelenítsd meg. Ha egy termék több termékverzióval rendelkezik, mindegyik verzióhoz a saját képe jelenjen meg. Gyakori különbség a termékverziók között a termék színe. Ilyenkor elengedhetetlen az egyéni képek megjelenítése.

Sok esetben a termékképeknél egy fokkal jobb megoldás a videó feltöltése. Ez különösen olyan esetekben előnyös, amikor működés közben szeretnél bemutatni egy terméket, mivel ilyenkor a képek nem mindig nyújtanak elég jó megoldást, legyenek bármilyen jó minőségűek.

Egyéb fontos információk megjelenítése

Az internetes vásárlás egyik velejárója, hogy a vásárlóknak rengeteg kérdésük van, bizonytalanságban vannak a szállítást, visszaküldést, garanciát illetően. Ha meg akarod nyugtatni őket, akkor szükség lesz minden ezekkel kapcsolatos kérdésük megválaszolására.

A szállítási feltételek, költségek minden egyes vásárló számára fontosak. Ennek megfelelően célszerű a termékoldalon megjeleníteni, hogy az adott termék raktáron van-e, hány nap múlva érkezik meg a vásárló számára, ha megrendeli.

Szintén fontos információ lehet, különösen pl. ruha webshop esetén, a visszaküldési feltételek. A megfelelően kommunikált – és előnyös – visszaküldési feltételek rengeteget tudnak javítani a termékoldalak konverzióján. Ha tudja a vásárló, hogy könnyedén vissza tudja küldeni a nem megfelelő termékeket, akkor bátrabban fog vásárolni.

Fontos kérdés még a garancia kérdése, mivel az előnyös garanciális feltételek szintén a vásárló kockázatát csökkentik.

Ezek különösen kisebb, kevésbé ismert webáruházak esetén fontosak. Az ismert webáruházakat, cégeket megbízhatónak ítélik meg a vásárlók akkor is, ha nincsenek részletesen feltüntetve ezek az információk, ha azonban valaki először hall egy webshopról, minden részlet számít.

Korábbi vásárlók véleménye

Egy webshop tulajdonosa írhat bármilyen jó leírásokat, tölthet fel bármilyen jó képeket, a legjobb eredményeket mégis a korábbi vásárlók véleményének megjelenítésével lehet elérni. A legtöbb internetes vásárló tisztában van ma már azzal, hogy nem minden igaz, amit egy termékleírásban olvashatnak. Helyette inkább a harmadik, kívülálló fél általi véleményeket keresik.

A korábbi vásárlók kiváló lehetőséget biztosítanak az új látogatók meggyőzésére. Ehhez természetesen szükség van arra, hogy termékeid, szolgáltatásaid kiváló minőségűek legyenek, mivel, ha negatív vélemények tömkelege jelenik meg webáruházad felületén, azzal pont az ellenkező hatást lehet elérni.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy törölni kell minden negatív véleményt, mivel a csak pozitív véleményeket tartalmazó értékelések nem tűnnek hitelesnek, biztosan lesznek olyan vásárlók, akik valamivel elégedetlenek lesznek. Arra kell törekedni, hogy minél kevesebb ilyen legyen.

Összefoglalás

A webáruházak legfontosabb feladata, hogy termékeket lehessen eladni velük. Manapság már nem elég csak elkészíttetni egy webshopot, feltölteni a termékek nevét, árát, képét, és várni, hogy jöjjenek az eladások, ugyanis valószínűleg nem fognak jönni. Különös figyelmet kell fordítani a termékoldalak konverziójának növelésére, hogy a látogatók minél nagyobb része vásároljon webáruházadból.

Profittermelő webáruházat szeretne? Kérje ingyenes ajánlatunkat!

Vissza a listába!